IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо акумулаторът се изтощава бързо

Причините могат да бъдат много, но вижте кои се срещат най-често

При нормални условия на работа и в добро техническо състояние на автомобила и акумулатора, батериите са в състояние да поддържат жизнеспособността на автомобила за месец или дори години. Ситуацията се променя драстично, когато отделни компоненти на автомобила започват да работят неправилно, поради което може да се случи пълно разреждане на чисто нова батерия, при това само след седмица, а понякога и след няколко дни. И тогава идва логичният въпрос: Защо батерията на колата ми се изтощава по-бързо от обикновено?


акумулатор


Причините могат да бъдат много, но най-баналните от тях са забравата или мързелът на водача, техническите и други причини, водещи до ускорено разреждане на акумулатора на автомобила. Мнозина са се сблъсквали с такава ситуация, когато колата, дори след няколко часа бездействие с включени фарове или оставено вътрешно осветление, отказва да запали. Тук, разбира се, не говорим за някаква неизправност, но причината може да е съвсем различна.

Една такава е свързана презареждането на батерията. Един от ясните признаци на това явление е периодично изгаряне на предпазители и крушки с нажежаема жичка, както и миризмата на изгоряло в кабината. В допълнение към факта, че поради "кипенето" на електролита батерията всъщност ще се изтощи много по-бързо от обикновено, в най-неблагоприятния случай може да възникне дори пожар в автомобила.

Най-честата причина за презареждане на батерията е повреден регулатор на напрежението, чието състояние може да се определи елементарно с мултицет и подмяната му не е сериозен проблем. Също така, феноменът на презареждане се среща при автомобили, водачите на които обичат да слушат музика на изключен двигател. По правило батерията в този режим на работа редовно се разрежда почти напълно, след което получава ударна доза напрежение и "кипва".


акумулатор


По-рядко срещана причина за т.нар. "кипене" на батерията е твърде високата температура на въздуха под капака. Тук въпросът може да е в редовната екстремна работа на двигателя, неизправност на термостата или охлаждащата течност, която малко или е загубила свойствата си. Ето и още няколко технически причини за бързото разреждане на акумулатора:

Повреда в алтернатора или неопънат, разтегнат или скъсан ремък на алтернатора. Необходима е спешна настройка или смяна на износена част.

Повреда на генератора. Работно устройство произвежда напрежение до 14.5 V, но не по-малко от 13.5V. Можете да го проверите с мултицет или, без да изключвате двигателя, да изключите отрицателния извод на акумулатора. Ако алтернаторът е повреден, двигателят няма да работи правилно и светлината на фаровете ще намалее.

Неизправност на батерията. Тя може да бъде причинена както от естественото стареене на устройството, така и от неправилната ѝ работа. Затова се препоръчва да сменяте акумулатора поне веднъж на всеки три години, да следите нивото на електролита, да избягвате чести цикли на презареждане и периодично да проверявате крепежните елементи. Добре известен факт е, че акумулаторите, които не са закрепени правилно към каросерията на автомобила, се разреждат много по-бързо.


акумулатор


Проблеми с електриката на автомобила. Къси съединения, повреди, "самоделен" ремонт на устройства - всичко това води както до малки, така и до сериозни течове на ток.

Малко автомобилисти знаят за феномена на проводими мостове, които се появяват, когато акумулаторът е силно замърсен. Изтичането на ток през корпуса на батерията може да е незначително, но за шофьори, които пътуват на къси разстояния, дори тази загуба на ток може да е достатъчна и да доведе до бързо изтощаване на батерията.

Ситуацията с бързото разреждане на батерията на автомобила се влошава от такъв фактор като ниска температура. Ако през лятото дори силно изтичане на ток не е толкова забележимо на нов акумулатор, то през зимата същата причина може да доведе до разреждане само за няколко цикъла на пътуване.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    St___ ( преди 6 дни )
    Когато си нямаш хал хабер от автомобилна електротехника,по-добре е да не се излагаш с подобни статии.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    St___ ( преди 6 дни )
    Когато си нямаш хал хабер от автомобилна електротехника,по-добре е да не се излагаш с подобни статии.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Шиш ( преди 1 седмица )
    Бях свидетел на разкачване на акумулатор при работещ двигател. Последствията - сравнително леки. Опечен компютър на АГУ- 700 лв.
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Проверка с какво напрежение зарежда алтернатора може да се направи на всеки автомобил независимо колко електроника има,но да откачиш минуса на акумулатора при работещ двигател това е безумие. Спокойно може да не ги пишете тези статии,не са полезни.
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 1 седмица )
    Разбираме, че статята е преписана от автомобилно списание от 80-те, максимум 90-те години на миналият век...Повечето изброени комплектации, като крушки с нажежаема жичка, разтегнати ремъци и прочие, вече липсват в модерните автомобили.. както и "простата" проверка с мултицет...За съжаление модерната техника е тотално наблъскана с контролери и електроника, която на практика опосредства командите на шофьора ипо външни признаци и елементарни измервания няма как да се направят изводи за пробле ...