fallback

Европа направи нова крачка към забрана на ДВГ

Комисията по околна среда в европарламента гласува „за“, но поиска подкрепа за прехода

Предложението на Европейската комисия за забрана на продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. и преминаването към превозни средства с нулеви вредни емисии остава в сила. Това реши комисията по околна среда на Европейския парламент, където бяха гласувани някои изменения в пакета за климатична реформа Fit for 55, преди той да бъде внесен за обсъждане в пленарна зала на 7 и 8 юни.

Процесът на одобрение все още ще бъде дълъг, като предстои обсъждане от Съвета по околна среда на 28 юни, след което ще се водят преговори между Европейския парламент и държавите-членски на ЕС. Последното гласуване обаче е сигнал, че нещата постепенно вървят в посока на забрана на ДВГ през 2035 г., но не се ограничават само с това.

Евродепутатите от комисията по околна среда искат производителите на автомобили да намалят вредните емисии CO2 спрямо 2021 г. с 20% през 2025 г. и с 55% през 2030 г. При микробусите стойностите са намаление с 15% през 2025 г. и с 50% спрямо 2030 г., като и за този вид транспорт ще важи пълна забрана за ДВГ след 13 години.

От комисията подчертаха, че преходът към електромобили ще се нуждае от подкрепа. Затова и бе поискано Европейската комисия да наблюдава въздействието върху потребителите и заетостта, а също така и да се осигури финансирането, което е необходимо на автомобилния сектор, за да може той да запази нивата си на заетост и при новите условия.

Според някои екоактивисти обаче, всички тези мерки не са достатъчни, тъй като трябва да бъдат още по-строги. Неправителствената организация Transport & Environment настоява за одобрение на междинна цел за ново намаляване на CO2 през 2027 г. и по-ниски стойности в края на десетилетието.

„Бумът на електрическите превозни средства ще отслабне през следващите 10 години, ако европейският законодател не се намеси с временна цел до 2027 г. и по-амбициозна цел до 2030 г. Без тях Европа може да не продаде достатъчно автомобили с нулеви емисии, за да постигне целите си през 2030 г.", коментира един от шефовете на организацията Алекс Кейнс.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега разбрахте ли защо в хор шефовете на Стелантис, Volkswagen и Рено се разбучаха как не могат да спрат ДВГ толкова бързо. Но не се усещат, че ако клиентите им търсят електромобили, а те не могат да ги предложат, клиентите все пак ще си купят електромобили, но от Тесла и китайците. Пазарът не търпи празни ниши.
fallback
Последни