fallback

Европа направи нова крачка към забрана на ДВГ

Комисията по околна среда в европарламента гласува „за“, но поиска подкрепа за прехода

Предложението на Европейската комисия за забрана на продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. и преминаването към превозни средства с нулеви вредни емисии остава в сила. Това реши комисията по околна среда на Европейския парламент, където бяха гласувани някои изменения в пакета за климатична реформа Fit for 55, преди той да бъде внесен за обсъждане в пленарна зала на 7 и 8 юни.

Процесът на одобрение все още ще бъде дълъг, като предстои обсъждане от Съвета по околна среда на 28 юни, след което ще се водят преговори между Европейския парламент и държавите-членски на ЕС. Последното гласуване обаче е сигнал, че нещата постепенно вървят в посока на забрана на ДВГ през 2035 г., но не се ограничават само с това.

Евродепутатите от комисията по околна среда искат производителите на автомобили да намалят вредните емисии CO2 спрямо 2021 г. с 20% през 2025 г. и с 55% през 2030 г. При микробусите стойностите са намаление с 15% през 2025 г. и с 50% спрямо 2030 г., като и за този вид транспорт ще важи пълна забрана за ДВГ след 13 години.

От комисията подчертаха, че преходът към електромобили ще се нуждае от подкрепа. Затова и бе поискано Европейската комисия да наблюдава въздействието върху потребителите и заетостта, а също така и да се осигури финансирането, което е необходимо на автомобилния сектор, за да може той да запази нивата си на заетост и при новите условия.

Според някои екоактивисти обаче, всички тези мерки не са достатъчни, тъй като трябва да бъдат още по-строги. Неправителствената организация Transport & Environment настоява за одобрение на междинна цел за ново намаляване на CO2 през 2027 г. и по-ниски стойности в края на десетилетието.

„Бумът на електрическите превозни средства ще отслабне през следващите 10 години, ако европейският законодател не се намеси с временна цел до 2027 г. и по-амбициозна цел до 2030 г. Без тях Европа може да не продаде достатъчно автомобили с нулеви емисии, за да постигне целите си през 2030 г.", коментира един от шефовете на организацията Алекс Кейнс.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Някои ектоактивист милеещ за зеленото може ли да ми дари някои електромобил, много му благодаря природата ще му е благодарна.
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 6. Първо явно дори на идея си нямаш доколко фашизоидна е доктрината на ЕС, но скоро ще разбереш, те вече не го крият. второ. Най-добрите години на България са от 2000 до влизането ни в тая прогнила ко4ина. Трето - гласуват трънки депутатите на 27 държави! Запознай се със структурата на еропарламента доминиран в момента а и от доста време от ЕНП, доминирано от няколкото държави на "ядрото". 4то тия "депутати" са добре платени магистрални туженички. Няма национален интерес там!
  • #9
    До 7 ( преди 2 години )
    Ние се отдалечаваме от европейската икономика и не вървим към тях. Ако не знаеш как се вземат решения в ес по-добре не се излагай. Държавите се принуждават ако политиците сложени не слушкат. Ние даваме повече пари за членство и не получаваме нищо освен нови правила. Парите потъват в чекмеджета и това става под погледа на европейските управляващи. И не искам да ходя никъде, а да си живея живота в Родината тук да се трудя и да се чувствам човек. Да но ес не позволява да се случи както искам.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2035г. я камилата я камиларя.....както върви дотогава цяла източна Европа може да е Руска територия и бензина да струва 1 лев за литър. Тогава електричеките отново ще отидат в музеите в секция на глупави изобретения където им е мястото.
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Европейския съюз се състои от 27 държави. Няма как 2 държави да предложат нещо и да си го гласуват и да се приеме. гласуват депутатите от 27 държави и тогава се приема. ЕС е най-доброто което се е случило на България. Като не ти харесва тук отиваш в Германия и можеш да работиш там. Може да обикаляш почти цяла Европа с личната си карта, икономиката ни постоянно върви в посока европейската, да! Става бавно, но необратимо може чак след 20г. но ще стигнем техния стандарт.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези ***-умни мерки са поредното доказателство, че час по-скоро трябва да се разкараме от този така наречен еропейски съюз, защото той не е никакъв съюз, а организация за контрол на населението на цял континент от 2 държави франция и германия. Те решават всичко и го налагат по най-брутален и нагъл начин. Те са дори срещу много държави в съюза, ако не им се покриват интересите. Налагат се джендър идеологии и какво ли още не. Затриха ни земеделието и животновъдството и др.отрасли. Долу нато и ес!
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 1ви - Дори Илон открито говори за липса на суровини. Както винаги политиците са откъснати от реалността. Да, може да си купиш от Китай - Китай държи 80% от преработените суровини и Европа влиза в тежка зависимост от другая Си. Дори днес Урсула пищя на умряло за хегемонията на Китай, а в същото време сами им представяме всичко необходимо за да я осъществят - това е признак на тежки ментални проблеми сред европейския ПОЛИТИЧЕСКИ "елит"
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    В допълнение на тинтирито - зимно време ТЕЦ-овете ще работят на пълна пара (били те на газ въглища или ***) още дълго време колкото и да се напъваме с ВЕИ-тата. Докато не измислят батерия която ефективно ще държи МНОГО ток от юли до февруари.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Когато си глyпав е завинаги! В момента европа е надула въглищните си централи отвъд предела на възможностите, като се очаква това да продължи още няколко години, произвеждаме по-мръсен ток от всякога, но иначе превозните средства били с "нулеви емисии". Да не говорим, че ресурс за електрификация няма! За да се случи, само за нуждите на полудяла Европа трябва 3500% ръст на световния добив на литий. Цените на всички суровини са в небето, и всъщност батериите се върнаха на цени за кВч от 2015та!
  • #2
    до #1 ( преди 2 години )
    Клиентите не искат електромобили, а са манипулирани и принудени да искат. Така както бяха наложени дизелите, но този път много по-агресивно с даване на премии, държавни отстъпки, привимегии и т.н. Рестрективната политика срещу ДВГ е на всички нива и по всякакъв начин се внушава на хората да изоставят старото и да вземат новото. Съгласен съм да разкарат дизелите, но защо и хибридите, като те покриват еко стандартите в повечето случаи. Защо? Пак става дума за едни пари и контрол над масите.
fallback
Последни