fallback

Шефът на VW Group бие отбой за електромобилите

Според Херберт Дийс прекалено е рано за пълна електрификация

Преходът към изцяло електрическа персонална мобилност със сигурност няма да стане за един ден, нито за година или две. Това е нещо, което всички от политиката и индустрията знаят много добре. Има сериозни действия в това отношение и всички страни са включени - автомобилните фирми, правителствата, енергийните компании, климатичните организации и клиентите.

Всички опитват да ускорят процеса по електрификация, но много фактори диктуват темпото, с което се извършва пълната електрификация. Въпреки всички сериозни усилия, дори най-големите играчи в бизнеса смятат, че все още е твърде рано да се премине изцяло към електрически превозни средства.

Наскоро изпълнителният директор на Volkswagen Group Херберт Дийс участва в събитие на Файненшъл таймс за бъдещето на автомобилите, където заяви, че все още е прекалено рано индустрията да премине единствено към електрическа тяга. Според мениджъра, проблемът не е свързан с търсенето от страна на потребителите, тъй като става все по-високо, а с инфраструктурата, която подпомага производството и употребата на електромобили.

И двата процеса изостават от скоростта, с която в момента се разработват превозни средства с нулеви емисии. "Има всички предпоставки за растеж, но са необходими огромни инвестиции и време, за да се постигне той“, казва Дийс. „Нуждаем се от правилните заводи, които да бъдат модифицирани или построени, капацитетът за производство на батерии да бъде наличен и да изградим сигурна, устойчива верига за доставки. Клиентът се нуждае от това да бъде изградена правилната инфраструктура, за да няма проблеми с автомобилите."

Въпреки че може да е твърде рано да се хвърлим изцяло към електрически превозни средства, Дийс изглежда вярва, че компанията, която в момента ръководи, има потенциала да стане световен доминант, когато става въпрос за продажби на електромобили. По време на срещата той изрази визията си Volkswagen да стане „световен лидер в продажбите на електромобили до 2025 г.“ благодарение на огромните инвестиции, направени през годините. Шефът на VW дори каза, че вижда "сериозна надпревара“ с Tesla, въпреки че призна, че „не е очаквал нашият основен конкурент от САЩ да бъде толкова бърз и има стъпка към промяна в техните производствени възможности“.

Херберт Дийс също така потвърди, че Volkswagen вижда огромен потенциал в сегмента на компактните електромобили и такива с размери, сходни с тези на Polo ще са готови до 2025 година и ще се произвеждат под марките Volkswagen, Cupra и Skoda. Трите сходни модела ще са базирани на платформата MEB Small, която в момента се разработва, като мениджърът вярва, че "ще има сериозно търсене и тези машини ще бъдат доходоносни".

fallback
  • #11
    112 ( преди 2 години )
    Без подходяща инфраструктура електричките не вършат работа. Постепенно ще им дойде времето.
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Ще прогледнете!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    По-добре късно отколкото никога. Поне вече си призна, не само че не могат да стигнат Тесла до 2025 година, както бяха обещали, а вече дори не могат и да мечтаят за стигане независимо за коя година става въпрос. Tesla бяга доста по-бързо, отколкото са си представяли
  • #8
    Д-р Хаос ( преди 2 години )
    Умници, какво ще правите с електромобилите при една ситуация като в Украйна???
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-вече зависи колко батерии има на разположение
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Да си дойдем на думата, а и е много по-яко да продаваш евтин пластмасов миризлив коптор с ДВГ за премиум цена с малка печалба от колкото да продаваш електромобили с минимална такава които ще се карат доста повече от 5-те години на пластмасарника.
  • #5
    :-Р ( преди 2 години )
    Аз си взех дачийка на газ.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Междувременно в джапанколандия: Тойотка официално предупреждава собствениците на първия си електрически модел, че под 0 градуса може и да откаже да се зарежда на бърза станция. Да живее японската висока технология!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ох, ох! Все чуждото ви е в устата. Типична българска черта. Първо японците щяха да убиват европейския пазар, после корейците, сега китайците. Не, няма да стане. BYD са големи на бройки, защото продават картонени сапунерки, които изостават дори от Citroen Ami, който в Европа може да се кара от 16 г. възраст. В момента, в който представят сертифицирана за Европа кола, стават неконглокентноспособни. Вместо към Азия, гледай към Европа - и по-точно Берлин, Грюнхайде.
  • #2
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Горкият. Лично Диис се бори много здраво с дебелите германски глави на разните дядковци по бордовете и съветите. Даже го заплашиха с изгонване. Сега е много натопорчена работата с енергийната криза и кризата на доставките . А китайците от BYD догодина официално стъпват в Германия, те са вторият най-голям производител на електромобили и тепърва набират скорост, и тука не могат да ги разиграват като Тесла, защото основният бизнес на VW е точно в Китай.
fallback
Последни