Горещите дни наближават, което означава, че е време да помислим за климатика в колата. Като всяко друго устройство, климатикът не може да служи вечно. Въпреки това, всеки шофьор може да направи нещо повече, за да може това устройство му служи вярно възможно най-дълго. Какво трябва да се направи, разказваме сега.
В съвременните автомобили климатичната система работи в автоматичен режим и много често въобще не се изключва. Това означава, че климатроникът се включва дори през зимата. Мнозина обаче смятат, че това решение не е добро.
Инженерите са на друго мнение и препоръчват постоянната работа на климатичната система, като така се избягва "стагнацията" на маслото, тъй като компресорът на климатика, подобно на други компоненти на колата, също се смазва с масло. С постоянната работа се избягва т.нар. маслен глад. През зимата климатичната система се включва буквално за 1-2 минути, когато запалите колата.
При конвенционалните климатици обаче не е така. Повечето евтини или по-стари модели климатици не са автоматични. През зимата такова оборудване не стартира самостоятелно. Това от своя страна води до факта, че тръбопроводите на всички вериги на системата са празни. Маслото застоява в долната част на компресора, стените на веригата не са покрити с маслен филм, което означава, че започва процесът на натрупване на влага. Влажността от своя страна неизбежно води до корозия.
Тъй като в конвенционалните климатици нямат режим auto, този проблем се „лекува“ само с т.нар. ръчен режим. През есента, през зимата, през пролетта шофьорите на автомобили трябва, макар и не всеки път, но поне с честота от няколко пътувания, самостоятелно да включват климатика за няколко минути. Дори две минути ще бъдат достатъчни, за да се гарантира, че всички потенциално уязвими зони са покрити с маслен филм и са защитени от конденз и ръжда в близко бъдеще.