fallback

Употребяваните автомобили в Германия свършват

Цените на колите втора ръка са скочили средно с 20% само за година

Пазарът на нови автомобили страда заради недостига на доставки доведе до проблеми и с покупката на употребяван автомобил в Германия. Това пише в свой анализ вестник Berliner Zeitung, в който се препоръчва на собствениците на стари коли да се разделят с тях, тъй като именно сега е най-подходящият момент за това.

Репортажът от пазара на коли втора ръка в Берлин започва с пример. Стар корейски микробус се продава за 5900 евро. Колата е произведена през 2013 г., като пробегът на километража е 118 971 километра. Продавачът е категоричен, че това е реалната цена и тя не подлежи на обсъждане. Търговецът признава, че преди година не би намерил купувач за 9-годишен „кореец“ за такава сума, но сега времената са други.

Всъщност автомобилният пазар се е променил драстично през последните няколко месеца - първо заради недостига на чипове в автомобилната индустрия, а след това заради нарушените вериги за доставки. Ситуацията се влошава заради кризата в Украйна, тъй като европейските автомобилни заводи не получават така нужните им кабелни снопове, нужни за производството. В резултат на това пазарът на нови коли в Германия е спаднал с 20% - до 241 300 единици.

В столицата Берлин резултатът обаче е по-различен и продажбите се увеличават. Това обаче се дължи на на поръчки от големи фирми, попълващи автопарка си, в това число и компании за коли под наем. Автомобили за частни клиенти няма, като от това страдат банките и лизинговите компании.

При покупка на нов автомобил клиентът трябва да се запаси с огромно търпение. Представител на един от дилърите на Volkswagen в Берлин казва, че миналата седмица е предал автомобил на клиент, който го е поръчал още през 2020 г. Според продавача, всеки, който поръча VW Golf днес, трябва да бъде доволен, ако колата му пристигне в края на тази година. По-вероятно е обаче доставката да бъде факт през пролетта на 2023 г. Купувач на VW Polo също трябва да чака поне 12 месеца, което е 2 пъти повече от преди година.

Това предизвиква верижна реакция на автомобилния пазар. Който не си вземе нова кола, трябва да продължи да кара старата си. Разбирайки това, много германците се отказват от продажбата на стария си автомобил, което намалява предлагането на пазара коли втора ръка. Съответно, това води до увеличение на цените, при това доста сериозно.

В югозападните покрайнини на Берлин има място, наречено Kleinmachnow. Известно е в цяла Германия с факта, че това е един от най-старите пазари на употребявани автомобили в страната. Специалисти от Mobile.de - най-голямата онлайн борса за употребявани автомобили в Германия признават, че ситуацията на пазара на коли втора ръка се влошава, като недостигът се увеличава. Само за Берлин предложенията са намалели с 27%.

Ако през март 2021 г. на пазара е имало 46 800 употребявани коли, година по-късно те са само 34 000. Успоредно с намаленото предложение цените са се повишили значително – от средно 21 650 евро на 25 536 евро. Тоест има ръст от 17,9% в рамките на една година.

Изданието посочва още, че автомобилните производители взимат мерки, за да се справят с появилите се проблеми. Една от тях е липсата на каквито и да е отстъпки при дилърите, като някои компании използват недостига, за да увеличат цените. Това работи особено в премиум-сегмента, където печалбите се увеличават. Според анализ на Automotive Research Center CAR през миналата година трите големи германски концерна - Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz са генерирали средна печалба от 5693 евро на продадена кола. В сравнение с 2020 г. това е рекордно увеличение от 61%

fallback
  • #16
    cvetan.gr@abv.bg ( преди 2 години )
    Скоро и в България ще поскъпват колите втора ръка с20%, поздрави на всички Вас бг.граждани от Германия, ЕС и НАТО заедно с САЩ ще ни одерът кожите, капитализма е в застой и упадък.
  • #15
    Митко Щерев ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Коли има за продажба на всякъде.
  • #14
    Немеца ( преди 2 години )
    Кой си купува чисто нови коли ? Хахахаапа може би 10% най-много . 50% от населението на Германия едвам свързва двата края и си плаща наема.......
  • #13
    реплика ( преди 2 години )
    Платена статия от дилърите
  • #12
    Глас от тъдява ( преди 2 години )
    Под статията имаше реклама на испански автосайт за употребявани автомобили : Дачия на 2-3 години за 10.900?. Същата преди 2-3 години я предлагаха с оферта за 10.700, застраховка за първата година и 2смени на масло включени в цената.
  • #11
    raiders ( преди 2 години )
    2007 ходих до Германия и си купих кола, 2017 пак ходих и бях доволен, д около 1500-2000лв. беше по-евтино от центе тук. Говоря за 8г. и около 3000?, докарваме и лични разходи 500?Сега като гледам ще си купя от тук нова кола, криза е, а и едно 10г. няма за барна нищо по нея.
  • #10
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Отваряме Аутохус.де и о чудо - цените на автомобилите с история и реални километри, същите като в Българските автоморги(дилъри на коли втора ръка), където рядко нещо читаво се добира. Та така с цените, сринати са.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Живея до представителство на ФВ. Отвън е пълно с автомобили върнати от лизинг. Над 100 броя са и никой не ги купува от месеци. Всеки ден минавам и ги виждам. Също така минавам всеки ден покрай представителство на Ауди, БМВ и Форд. Заринато е с коли. Дори от Форд си наеха едно празно незастроено пространство, което преди беше паркинг и там са изложили сигурно над 200 автомобила. Няма по-стари коли от 5 г. никой не виждам да купува. Често и покрай Рено/Дачия минавам. Там са повече баничарки непрод
  • #8
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    То, стари коли има, ама за богатия европеец е абсурд да купи 10+ годишна кола. Стара кола за него е до 5-6 годишната. Нагоре е скрап.....
  • #7
    Анонимен ( преди 2 години )
    Не съм видял недостиг на коли, разходете се из дилърите и вижте. Ако не ви стига да си изберете автокъщи да искаш. Друг е въпроса дали всеки може да си позволи кола. това което не го направиха властите го постигна цената на дизела. При 3.20 дизел ще видим дали още се се хвърляме на 15 годишни премиуми 3.0 д. Макар че балъци винаги ще има ;)
fallback
Последни