fallback

Знаете ли прякорите на най-популярните съветски модели?

Вероятно не сте и чували за повечето от тях

Съветската автомобилна индустрия нямаше голям асортимент от модели, особено в сравнение със западните производители от същия период. Това обаче означаваше също, че почти всяка машина, произведена в СССР, беше собственост на хиляди граждани, които бяха в състояние да формулират обобщено мнение за даден модел. И затова често моделите получиха истински прякори, които бяха толкова сполучливи, че бяха подхванати от цялата огромна страна.

Прякорите на най-известните съветски модели (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Бри
  • #14
    До 13 ( преди 2 години )
    Толкова бяхме горди че ни пазеха с бодлива тел и автомати да не избягаме от гордостта.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    На Самарата никога не се е викало ренде. Ренде само на Рено се е викало. На Шкодите викахме Шкодилак, на Москвичите - Москал, на VAZ-2101 - Жигули, на ЗАЗ-ките - Звяра, на старите Волги с еленчето отпред - Еленче, на Варгбурзите - п***рдящия Ханс, на Трабанчетата - Кашон и т.н. Забравил съм ги вече всичките прозвища. Доста години минаха от онова хубаво и спокойно време в което имахме държава, народ, горди бяхме, че сме българи и хората бяха човеци и се уважаваха.
  • #12
    Какви времена ! ( преди 2 години )
    Баща ми караше стиснал с две ръце волана на чудния Москвич-дванайсетак. Пътувахме по Цариградско шосе с колосалните/имаше песен/100 км.ч.като всичко бучеше, тресеше се и вятър свистеше отвсякъде. Край нас профучаваха турци-гастарбайтери с Форд Гранада и Опел Рекорд, които баща ми ругаеше, че били самоубийци. Беше ми непонятно защо искат да умрат.....Сега карам W211 и на 140 км.ч. с темпомат чак ми се придремва....
  • #11
    Fury ( преди 2 години )
    До # 8 Ами защото са преведени и препечатани от "За рулем"! В България на Лада Самарата и се казваше "ренде".
  • #10
    Някой ( преди 2 години )
    КУРНИК
  • #9
    Бай Х.. ( преди 2 години )
    А общият им прякор е КАРУЦИ !!!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Все за съветските пишете, но забравяте, че у нас имаше и други соц возила - Полски Фиат, Шкода, Дачия, Застава, Вартбург и Трабант. Защо не пишете статии за тях или за някоя от редките коли, които са успели да пробият в единични бройки желязната завеса? В нашия квартал имаше DKW Junior, Opel Rekord P2 и всички по-късни Рекорди от А до Е, Simca Aronde. В зората на демокрацията имаше и внесени на старо японки като Тойота Tercel L10, Datsun Cherry N10, в парка Заимов имаше Datsun 510
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Ехааа, и национален продажник си имаме във форума. Ако някой не ти е казал Чемодан, вокзал, Москва!
  • #6
    до 3 ( преди 2 години )
    Колко пък да не бяха лоши? През 80-те в соц.блока се продаваха коли, модел от 60-те, за които се чакаше по 10 години, защото други не можеше да се купят. До 10 000 км се караха внимателно на разработка, на 100 000 им се правеше основен ремонт. Собственикът на Москвич си носеше в багажника работна престилка, комплект инструменти и резервни части. Шегуваха се, че го погребват прав, защото цял живот е лежал под Москвича.
fallback
Последни