Всеки четвърти нов автомобил в Европа, продаден през първото тримесечие на 2022 г., е лек или пълен хибрид. Това показват резултатите от пазарите в ЕС, държавите от ЕФТА (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария) и Великобритания.
За първите 3 месеца от годините са продадени 700 209 хибридни автомобила (леки и пълни), което е 6,3% повече от същия период на 2021 г. Като пазарен дял тези превозни средства вече достигат 25,4% от пазара. Ако към тях бъдат добавени и 236 991 зареждащи се (plug-in) хибридни коли (при тях се отчита спад от 6,1%), тогава общият брой им осигурява дял от 34%, което е повече от 1/3 от пазара.
Зареждащите се хибриди обаче отстъпват на електромобилите, чиито продажби за тримесечието е 325 285 единици. Това е ръст от 60,8% и означава пазарен дял от 11,8%. За сравнение, дялът на plug-in хибридните модели 8,6%.
Макар и за записват спад от 21,4% спрямо първите 3 месеца на миналата година, на пазара в Европа все още доминират бензиновите автомобили. Техният резултат 1 007 715 единици, което означава и дял от 36,6%. Още по-забележим забележим е и спадът при дизелите, чийто резултат е 409 445 единици (-34,6%). Техният дял от пазара вече е 14,8%.
Огромно отстъпление записват колите на метан, които се радват на сериозен интерес почти само в Италия. За тримесечието техният резултат в Европа е 6320 бройки (-56%), което означава дял от 0,2%. На обратния полюс са автомобилите с алтернативни гориво (LPG, етанол и други), чийто продажби скачат с 48,6% до 67 718 бройки. Това означава пазарен дял от 2,4%.