fallback

Всеки четвърти нов автомобил в Европа е хибрид

Ако добавим и plug-in версиите, пазарният дял достига 34%

Всеки четвърти нов автомобил в Европа, продаден през първото тримесечие на 2022 г., е лек или пълен хибрид. Това показват резултатите от пазарите в ЕС, държавите от ЕФТА (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария) и Великобритания.

За първите 3 месеца от годините са продадени 700 209 хибридни автомобила (леки и пълни), което е 6,3% повече от същия период на 2021 г. Като пазарен дял тези превозни средства вече достигат 25,4% от пазара. Ако към тях бъдат добавени и 236 991 зареждащи се (plug-in) хибридни коли (при тях се отчита спад от 6,1%), тогава общият брой им осигурява дял от 34%, което е повече от 1/3 от пазара.

Зареждащите се хибриди обаче отстъпват на електромобилите, чиито продажби за тримесечието е 325 285 единици. Това е ръст от 60,8% и означава пазарен дял от 11,8%. За сравнение, дялът на plug-in хибридните модели 8,6%.

Макар и за записват спад от 21,4% спрямо първите 3 месеца на миналата година, на пазара в Европа все още доминират бензиновите автомобили. Техният резултат 1 007 715 единици, което означава и дял от 36,6%. Още по-забележим забележим е и спадът при дизелите, чийто резултат е 409 445 единици (-34,6%). Техният дял от пазара вече е 14,8%.

Огромно отстъпление записват колите на метан, които се радват на сериозен интерес почти само в Италия. За тримесечието техният резултат в Европа е 6320 бройки (-56%), което означава дял от 0,2%. На обратния полюс са автомобилите с алтернативни гориво (LPG, етанол и други), чийто продажби скачат с 48,6% до 67 718 бройки. Това означава пазарен дял от 2,4%.

fallback
  • #6
    Балалай ( преди 2 години )
    При тези цени на горивата предпочитам да дам на жената старо C1 с разход 3.5 л вместо хибрид Тойота CRV с разход 4.5 + лизинг. Някак си когато си в бизнеса с нови автомобили ти е смешно колко години хората се мъчат да плащат вноски за нещо безпредметно като чисто нов автомобил. Плюс това със сигурност няма да сте първия изпърдял се вътре.
  • #5
    До #1 ( преди 2 години )
    И аз съм така само че със Шкода. Нямам никакви проблеми от 15 год. и докато са в гаранция!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми то вече всички коли от класа на Дачия на горе са mild хибрид. Нормално е процента да е такъв. На това му се вика игра с мозъците на хората, та някой шамшал да си каже, че вече всички купуват само хибриди и електромобили и за това и той да си купи.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Сам си противоречиш. Щом ги караш по 5 години, защо ти е гаранция 10 г.? Или просто си сънувал?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    То остана ли автомобил дето да не е лек/мек хибрид?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    За моите нужди, хибрида е най-доброто решение. Особено сега, когато Тойота направи гаранцията 10 г. няма какво повече да желая. Здрави, удобни и икономични. От 15 г. карам техни хибриди, 3 хибрида съм сменил и до този момент никакви проблеми. Само обслужване, което е супер евтино в официалният сервиз и наливам гориво. Пълна скука. Няма ремонти, няма сервизи, няма нищо. Направо се родих.
fallback
Последни