Заводът на китайския производител Grat Wall край град Тула беше едно от малкото автомобилни предприятия в Русия, което продължаваше работа с пълен капацитет. В крайна сметка обаче и той се предаде на хаоса, причинен от липсата на доставки на компоненти и другите проблеми, които предизвика нападението над Украйна.
В крайна сметка, ръководството на марката Haval, чиито модели се сглобяват в предприятието, обяви корпоративна ваканция. Тя беше предвидена за лятото, но е преместена за пролетта. Така конвейерите, на които се произвеждат кросоувърите Dargo, Jolion, F7 и F7x, както и рамния SUV – H9, спират работа до 22 май. Повечето служители ще излязат в платен отпуск, но някои отдели ще продължат работа.
По-рано същото решение взе и ръководството на завода „Автотор“ в Калиниград. В него се произвеждат модели на корейските марки Kia и Hyundai, които обаче са предназначени почти изцяло за пазара в Русия. Паузата в производството ще продължи до 22 май, а проблемът е недостиг на резервни части и оборудване.
Подобно е положението и в заводите на други компании, занимаващи се с производство на автомобили в Русия. Холдингът Sollers спря конвейерите на заводите UAZ и Mazda-Sollers, като изпрати служителите си в корпоративен отпуск. Причината е „срив във веригите за доставки“.
До средата на май ще почиват и работниците на АвтоВАЗ, което означава, че руската автомобилна индустрия почти напълно ще спре работа през този месец.