IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Доходите на най-скъпо платената жена в автомобилната индустрия скочиха с 23%

За 1 година GM e платил 29,1 млн долара на изпълнителния си директор Мери Бара

Концернът General Motors съобщи на своите акционери заплатите, които е изплатил на висшето си ръководство за изминалата година. Главният изпълнителен директор Мери Бара, която е и председател на борда на директорите на GM е получила 29,1 млн долара, като това е с 23% повече от 2020 г.


Мери Бара


За миналата година концернът отчита 3,7% увеличение на приходите и 47% увеличение на печалбите преди данъци, което доведе до по-високи плащания към висшия мениджмънт. Освен Бара, с по-големи доходи могат да се похвалят вицепрезидентът и главният финансов директор на концерна.

Приходите на шефката на GM я правят най-високоплатеният изпълнителен директор в американската автомобилна индустрия. За сравнение, главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, спечели „само“ 22,6 млн долара през миналата година. Той обаче не е председател на Борда на директорите.

В същото време главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск, е заработил много повече от всички останали. Той не взима заплата от 2020 г., но след споразумение с акционерите получава акции от компанията при постигане на определени резултати. Последният такъв бонус трябва да бъде в размер на 23 млрд долара, но той трябва да бъде одобрен от борда на директорите.

Самият Мъск вече се раздели с част от акциите си в Tesla, за да може да финансира покупката на Twitter. Това веднага доведе до сътресения, като стойността на ценните книжа на компанията падна с 10%. А милиардерът трябваше да побърза да успокои акционерите, като обяви, че повече няма да продава. Освен него, Мери Бара също печели от акции, като за 2021 г. това са 11 млн от получените 29,1 млн.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    от 2 ( преди 1 година )
    Най-абсурдното в случая с Опел беше, че за първи път от 20+ години, компанията излезе на печалба. И с благословията на тази, я продадоха на французите, точно тогава. Не само Буик, но и малките модели на Шевролет бяха Опел отдолу. Иначе тя си получава бонуси, а ГМ върви надолу.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има логика. Нали затова работят - за тлъсти годишни бонуси. Ето за миналата година Мерцедес беше най-печелившата компания, защото намалиха разходите, като затвориха фабрики, съкратиха настоящи модели и разработки за нови. После вдигнаха цените, за да компенсират по-ниските продажби. Накрая обявиха огромна годишна печалба и раздадоха огромни бонуси. Ако следващите години са на загуба, днешните бонуси не им се губят и няма да връщат пари. Кой ти мисли в дългосрочен план в такъв случай?
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Да бе ( преди 1 година )
    Колко да са добре, като за последното тримесечие на 2021 продадоха 28 електромобила. Правилно прочете. Не 2,8 милиона, не 280 хиляди даже не 28 хиляди, а 28 броя за 3 месеца!
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мхм да. Напусна един от най-големите и платежоспособни пазари (Европа), като продадоха Опел и Воксхол.Чрез Воксхол загубиха и Австралия и Нова Зеландия. Отделно оставиха най-продаваната си марка в Китай (Буик), без немски и адекватни разработки (от Опел). Въпрос на време е да я изритат.Нетната печалба раста в кратките срокове, но в дългосрочен план няма никой ! Тойота вече ги изпреварени и в САЩ !
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    А бе... ( преди 1 година )
    тая наМери поБара колко по разсипва фирмата толко повече и плащат! GM от 1 отиде на опашката ...