Заплатите на ръководителите на 30 компании, включени в германския индекс DAX, за 2019 г. са намалели за втори път. В сравнение с 2018 г. топ-мениджърите са получили средно с 0,3% по-малко, съобщава Германската асоциация за защита на ценните книжа (DSW). Това обаче едва ли е повод за притеснение, тъй като тяхната средна заплата е 3,4 млн. евро годишно, съобщава изданието Аutomobil-industrie.vogel.de.
Изчисленията показват, че заплатата на членовете на Борда на директорите на големи автомобилни компании е средно около 49 пъти по-висока от тази на обикновените служители. Според данните на DSW, Volkswagen изплатила на своите директори средно около 5,7 млн. евро за 2019 г. В същото време, редови работник взима 66 000 евро, което означава, че топ-мениджърите във Волфсбург получава 86 пъти повече.
Трябва да се уточни, че доходът от 66 000 евро на година е среден за служители, заети непосредствено с производството. При тях разликите също не са малки, като ръководителите на отделните звена, напълно разбираемо, получават повече от обикновените работници.
В компанията Cоntinental, например, разликата между топ-мениджърите и редовите сътрудници, също е над средната за индустрията. През миналата година членовете на Съвета на директорите на доставчика на оборудване с заработили средно с 2,57 млн. евро по-малко от останалите топ-мениджъри в списъка на DAX. Въпреки това, и тази сума е 55 пъти по-висока от годишната заплата на обикновен работник в Continental – 49 000 евро.
На свой ред, ръководителите на Daimler получават средно по 3,36 млн. евро като заплата. По данни на DSW, това е с 44 пъти повече от дохода на редови служител в концерна. При конкурента BMW шефовете взимат поне 3,7 млн. евро, което е с 37 пъти повече от средния доход на работниците в концерна (99 000 евро).
По данни на DSW, главният изпълнителен директор на Volkswagen – Херберт Дийс (на снимката), е най-високо платеният „наемен“ служител в германската автомобилна индустрия. През 2019 г. той е получил 9,9 млн. евро. На второ място е Стефан Ошман, шеф на фармацевтичния гигант Merk Group (8,5 млн. евро), а на трето – ръководителят на Siemens Джо Кесер с доход от 7,2 млн.
Средният доход на ръководителите на автомобилните корпорации за миналата година е 5,3 млн. евро, което е значително повече от възнагражденията на техните колеги в Бордовете на директорите с техните 3 млн. евро.
Снимки: Volkswagen