IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко получават шефовете в германската автомобилна индустрия?

Заплатата на висшите мениджъри е средно 50 пъти по-висока от тази на работник в компаниите им

Заплатите на ръководителите на 30 компании, включени в германския индекс DAX, за 2019 г. са намалели за втори път. В сравнение с 2018 г. топ-мениджърите са получили средно с 0,3% по-малко, съобщава Германската асоциация за защита на ценните книжа (DSW). Това обаче едва ли е повод за притеснение, тъй като тяхната средна заплата е 3,4 млн. евро годишно, съобщава изданието Аutomobil-industrie.vogel.de.


Volkswagen


Изчисленията показват, че заплатата на членовете на Борда на директорите на големи автомобилни компании е средно около 49 пъти по-висока от тази на обикновените служители. Според данните на DSW, Volkswagen изплатила на своите директори средно около 5,7 млн. евро за 2019 г. В същото време, редови работник взима 66 000 евро, което означава, че топ-мениджърите във Волфсбург получава 86 пъти повече.

Трябва да се уточни, че доходът от 66 000 евро на година е среден за служители, заети непосредствено с производството. При тях разликите също не са малки, като ръководителите на отделните звена, напълно разбираемо, получават повече от обикновените работници.

В компанията Cоntinental, например, разликата между топ-мениджърите и редовите сътрудници, също е над средната за индустрията. През миналата година членовете на Съвета на директорите на доставчика на оборудване с заработили средно с 2,57 млн. евро по-малко от останалите топ-мениджъри в списъка на DAX. Въпреки това, и тази сума е 55 пъти по-висока от годишната заплата на обикновен работник в Continental – 49 000 евро.

На свой ред, ръководителите на Daimler получават средно по 3,36 млн. евро като заплата. По данни на DSW, това е с 44 пъти повече от дохода на редови служител в концерна. При конкурента BMW шефовете взимат поне 3,7 млн. евро, което е с 37 пъти повече от средния доход на работниците в концерна (99 000 евро).


Херберт Дийс


По данни на DSW, главният изпълнителен директор на Volkswagen – Херберт Дийс (на снимката), е най-високо платеният „наемен“ служител в германската автомобилна индустрия. През 2019 г. той е получил 9,9 млн. евро. На второ място е Стефан Ошман, шеф на фармацевтичния гигант Merk Group (8,5 млн. евро), а на трето – ръководителят на Siemens Джо Кесер с доход от 7,2 млн.

Средният доход на ръководителите на автомобилните корпорации за миналата година е 5,3 млн. евро, което е значително повече от възнагражденията на техните колеги в Бордовете на директорите с техните 3 млн. евро.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами във Фиат взеха страхотно решение да купят Крайслер и да вземат Jeep, Ram и Dodge под шапката си и да правят пари с тях. Както и да скрият шапката на всички в Европа във ван и мини сегмента.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Топ меринджеите ;) не са съвършени хора и те също правят грешки. Аз също съм се чудел за някои решения които са взели, но самия пост струва толкова, както и отговорноста и нервите. Те германските компании поне са печеливши и искарват да има за всички (BMW 99000 средно). Какво да кажат в Фиат? Te отдавна не са взели смислено решение (освен сливането с PSA).
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 месеца )
    Аз не мисля, че топ мениджърите дават одобрение за конкретни дизайнерски решения. По-скоро са отговорни за наемането на главния дизайнер (или уволняване).
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами и аз се чудя също по-някога работейки в голяма корпорация как ги държат, като очевидно не винаги нещата вървят както се очаква. Истината е, че голяма част от тях не изкарват повече от 3-4 години и "здравословно" ги сменят, а и назначаването им е доста и политическа игра и сметки. Даже в нашата фирма един уж напуснал после отиде в друга голяма фирма и там такива батаци ги натвори акциите им се сринаха.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 2 месеца )
    Аз самия понякога се чудя с недоумение, как така "теа шефове" /при вс.марки/ са одобрили някои стилистични форми, дизайн, цветове, вид на материалите, ергономия и др, за да излезе в продажба някой от техните модели. С какъв мотив, да не кажа с какъв "акъл" го одобряват това. Вие не сте ли се чудели. Е като получават толкова много пари, "всичко" ли са направили "по най-правилният" начин за да заслужат парите си или после се оправдават с "други" причини и т.н.Това ме интересува.Кажете ако знаете.
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Такъв е пазара. Ако не им плащат големи пари ще ги дръпне някоя друга компания. Хората които могат да ръководят такива големи компании не са много. Знам че сега някой безработник ще нададе вой но тези хора не са друсали кючеци в училище и целия им живот е бил огромен труд за да стигнат до тези позиции.