IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 е №1 по продажби в Европа за март

Електромобилите и plug-in хибридите отново превъзхождат дизела

Пазарите на нови автомобили в цял свят продължават да страдат, като през март този в Европа отчита спад от 19% спрямо същия месец на 2021 г. Основните причина са кризата със суровините и войната в Украйна, но все пак има хора от автомобилните индустрия, които се оказват в печеливша позиция.


Tesla


Един от тях е Илон Мъск, тъй като Tesla Model 3 е най-продаваният автомобил в Европа за март. От електрическия седан са реализирани 23 013 бройки, като това е 3% по-малко от същия месец на миналата година. В Tesla имат и още един повод за радост, тъй като на трета позиция се нарежда кросоувърът Model Y.

Данните на JATO Dynamics показват още няколко любопитни тенденции. Самият факт, че на първо място е седан, а не SUV, може да означава, че при прехода към електрификация видът на каросерията вероятно отива на заден план. Все пак, не се изключва възможността, Model Y през следващите месеци да изпревари Model 3.

Друга интересна подробност е, че само един модел от Топ 10 записва ръст на продажбите спрямо март 2021 г. Това е Dacia Sandero, който се приближава плътно до VW Golf, докато при останалите се отчита спад. При два от моделите той е с цели 36%.


хибриди


Първото място на Tesla Model 3 и третото на Model Y показват възхода на електрическите превозни средства. Общите продажби на колите, задвижвани само на ток и на plug-in хибридите, превишава този на дизелите. Пазарният дял на PHEV и BEV се е увеличил от 10 на 22%, докато този на дизеловите автомобили намалява от 28 на 18%.

Подобно нещо се случи през август 2021 г., като до януари 2022 г. електромобилите и зареждащите се хибриди имаха предимство. За първите два месеца от годината дизелът беше преминат в контранастъпление и си върна второто място като пазарен дял, но сега вече отново е на трета позиция.

Топ 10 на най-продаваните модели в Европа за март (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Benzin-чо ( преди 1 година )
    Я по добре недей се излага. Пий си там чайчето и недей пиши от неща дето не разбираш
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BENZIN ( преди 1 година )
    Да, като марка бяха още по-зле. Модел 3 беше на 27мо място миналата година.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Бензинопиецо ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика между продажба на модел и продажба на марка?
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    BENZIN до TSLA ( преди 1 година )
    С всеки твой коментар се убеждавам, че или си лапе на 10, или си някой чичак от някое родопско село, който не е карал друго освен Запорожец. Всички тези петдесетки които си изброил, отговарят на такава кола и на ниския ти опит и интелект. Само човек, който не е карал съвременна кола може да каче, че пушат и миришат. Такива вече не са даже и V8 дизелите Къминс на краварчовците.До долния - те и миналата година бяха уж винаги първи но и в топ 25 не можаха да влязат, а тази година за сега са на фолу
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До11 ( преди 1 година )
    Да сложиш пияч на мастика и любител на Тесла в едно изречение издава колко си свързан с реалността.Обаче искам да те питам, Как си обясняваш статистиката на продажбите? Два от трите най-продавани модела в Европа са Тесла? Пак ли обяснението е мастика? Когато от години ви обяснявах, че продажбите на Тесла ще се увеличават с 50% годишно се смеехте. Сега смешно ли ти е още, защото миналата година продажбите се увеличиха с 87%, а тази година се очакват нови 60%.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    #11 Нее, брато. Всеки който си хареса нова кола и я сравни с който и да е продукт на Мъск, се оказва, че минава 50 метра, има 50л багажник, вдига 50 и след 50 км/ч почва да издъхва. Неприятно, но факт. С който се сблъсква всеки реален купувач, който не си е намерил парите а улицата. А за миризми... лъхни си на носа докато приказваш
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 година )
    Ако ти смъди на очите от пушека и не можеш да дишаш и кашляш, а ризата ти все черна, нямаш смисъл да пишеш тук
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В западна Европа в къщи живеят богатите. При нас - бедните. Ако не можеш да си зареждаш колата на нощна тарифа вкъщи нямаш смисъл от електричка.
  • #9
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Опааа ( преди 1 година )
    Почнаха облъчените Мъскофили да обаждат. 90% от смешковците тук не сте почитатели на електромобилите, а сте облъчени от вашия нарко гуру Наркомъск. Това облъчване се засилва още и от факта, че винаги сте карали френски кошници, а същевременно сте мечтали за немска кола, но сте знаели че не можете да си я позволите. За вас са зле немските коли, зле са френските, зле са и английските и това е защото сте злобни пияници от кварталната кръчма, откъдето мирише на мастика от 300 метра.
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само немското автомобилостроене да не стане като руското , че това ще бъде най-голямото падение в историята :)