IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 е №1 по продажби в Европа за март

Електромобилите и plug-in хибридите отново превъзхождат дизела

Пазарите на нови автомобили в цял свят продължават да страдат, като през март този в Европа отчита спад от 19% спрямо същия месец на 2021 г. Основните причина са кризата със суровините и войната в Украйна, но все пак има хора от автомобилните индустрия, които се оказват в печеливша позиция.


Tesla


Един от тях е Илон Мъск, тъй като Tesla Model 3 е най-продаваният автомобил в Европа за март. От електрическия седан са реализирани 23 013 бройки, като това е 3% по-малко от същия месец на миналата година. В Tesla имат и още един повод за радост, тъй като на трета позиция се нарежда кросоувърът Model Y.

Данните на JATO Dynamics показват още няколко любопитни тенденции. Самият факт, че на първо място е седан, а не SUV, може да означава, че при прехода към електрификация видът на каросерията вероятно отива на заден план. Все пак, не се изключва възможността, Model Y през следващите месеци да изпревари Model 3.

Друга интересна подробност е, че само един модел от Топ 10 записва ръст на продажбите спрямо март 2021 г. Това е Dacia Sandero, който се приближава плътно до VW Golf, докато при останалите се отчита спад. При два от моделите той е с цели 36%.


хибриди


Първото място на Tesla Model 3 и третото на Model Y показват възхода на електрическите превозни средства. Общите продажби на колите, задвижвани само на ток и на plug-in хибридите, превишава този на дизелите. Пазарният дял на PHEV и BEV се е увеличил от 10 на 22%, докато този на дизеловите автомобили намалява от 28 на 18%.

Подобно нещо се случи през август 2021 г., като до януари 2022 г. електромобилите и зареждащите се хибриди имаха предимство. За първите два месеца от годината дизелът беше преминат в контранастъпление и си върна второто място като пазарен дял, но сега вече отново е на трета позиция.

Топ 10 на най-продаваните модели в Европа за март (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбрахте ли защо дойчовците толкова години спираха строежа на фабриката до Берлин с всякакви средства. Видяхте ли ги какви двуличници са да се борят уж за екология, но да спират производството на екологични автомобили. Скоро прескъпите им некачествени марки ще се отекат в канализацията, където им е мястото. Немското автомобилостроене бавно, но сигурно отива при немската електроника. Факт! Който не го вижда е слепец!
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 1 година )
    Чичо Илон пръска пазара по шевовете! Старите динозаври и особено Соцваген и подобни не знаят къде се намират. Поздравления!
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 1 година )
    Тя и миналата година Тесла модел 3 беше всеки месец на първо място, но накрая едва влезе в топ 30 и Голфа пак си беше първи. Това са глупости писани за шарани. ФВ миналата година е продал повече Голфове в Европа , от колкото всички модели на Тесла взети заедно и то доста повече. Важното е че облъчените се кефят. До 3, когато Тесла стигнат качество на ФВ ще почнат да валят джанти от небето. Тесла е на дъното на всички класации за качество и надеждност, дори в САЩ. Може и да се сравни, но с Лада.
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така беше и с айфона сега за айфон почти никой не е чувал просто моментна мода сред забогателите с далавери европейци но тая война щр им опоска парите
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Модел 3 си остава най-ефективния електромобил иначе ФВ им признавам едно, успяват да продават прескъпи пластмасарници, добре облъчват браво.
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Голфът спада от години и ще продължава да спада заради вътрешна конглокеция - T-Roc, Т-Corss, а от 2 години и ID.3. Това се нарича диверсификация, а не "отива в историята". Но нека дребните Тойотаджийчета се радват, защото скоро любимата им марка ще продава на някому цъpвyла.
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дачия Сандеро. Новият народен автомобил. Голфа отива в историята, както и германското автомобилостроене като гледам. В Топ 10 за Март само Голф е останал.