През 80-те години на миналия век европейските и японските производители на автомобили прегърнаха идеята за създаване на модели с 6-цилиндрови двигатели. Тези мотори са по-леки и по-евтини от V8, V10 и V12 агрегатите, но почти не им отстъпват като производителност. По същото време в САЩ местните компании все още се опитват да се преборят с екологичните изисквания, като се опитват да приспособят своите V8 двигатели към все по-строгите регулации за вредните емисии.
Първата стратегия се оказва по-успешна и в резултат на това на пазара се появяват редица много бързи автомобили с 6 цилиндъра, които бързо се превръщат в класики. Те взимат сериозна преднина пред продуктите на GM и Ford, които все още залагат на мотори с огромен обем. Нека видим някои от най-бързите коли на 80-те години на миналия век, част от които вече са забравени.
Най-бързите 6-цилиндрови коли от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
На хартия Skyline GT-R на Nissan не е най-бързият автомобил, нито може да се похвали с най-мощния двигател, но е факт, че неговите технически спецификации са силно подценявани. Това се дължи на факта, че японските производители приемат общо решение да не произвеждат автомобили с мощност над 280 к.с. Разбира се, то често е нарушавано, като независими проверки установяват, че мощността на Skyline GT-R често е над 320 к.с.
Каквито и да се реалните цифри, малко коли от 80-те години могат да се сравняват с GT-R. Той вдига 100 км/ч от място за 5,8 секунди и развива над 240 км/ч. А само с малки промени по софтуера фабричният двигател Nissan RB26DETT лесно може да удвои мощността си.