През 80-те години на миналия век европейските и японските производители на автомобили прегърнаха идеята за създаване на модели с 6-цилиндрови двигатели. Тези мотори са по-леки и по-евтини от V8, V10 и V12 агрегатите, но почти не им отстъпват като производителност. По същото време в САЩ местните компании все още се опитват да се преборят с екологичните изисквания, като се опитват да приспособят своите V8 двигатели към все по-строгите регулации за вредните емисии.
Първата стратегия се оказва по-успешна и в резултат на това на пазара се появяват редица много бързи автомобили с 6 цилиндъра, които бързо се превръщат в класики. Те взимат сериозна преднина пред продуктите на GM и Ford, които все още залагат на мотори с огромен обем. Нека видим някои от най-бързите коли на 80-те години на миналия век, част от които вече са забравени.
Най-бързите 6-цилиндрови коли от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
BMW M1 е първият автомобил на баварски производител, който носи марката „M“, като същевременно е и първият опит на марката за създаване на кола със средно разположен двигател. Разработката на M1 среща проблеми, тъй като дизайнът на Giugaro, каросерията от фибростъкло се прави в Торино, а окончателното сглобяване на автомобила се извършва в Мюнхен.
Предвидено е създаването на спортна версия M1s, за да може моделът да отговаря на изискванията за хомологация на Световната автомобилна федерация (FIA), като тя трябва да бъде от 400 автомобила. Тя обаче е отменена. Въпреки нервното си поведение на пътя M1 си остава страхотна кола, оборудвана с 3,5-литров редови мотор с 6 цилиндъра, развиващ 273 к.с.