През 80-те години на миналия век европейските и японските производители на автомобили прегърнаха идеята за създаване на модели с 6-цилиндрови двигатели. Тези мотори са по-леки и по-евтини от V8, V10 и V12 агрегатите, но почти не им отстъпват като производителност. По същото време в САЩ местните компании все още се опитват да се преборят с екологичните изисквания, като се опитват да приспособят своите V8 двигатели към все по-строгите регулации за вредните емисии.
Първата стратегия се оказва по-успешна и в резултат на това на пазара се появяват редица много бързи автомобили с 6 цилиндъра, които бързо се превръщат в класики. Те взимат сериозна преднина пред продуктите на GM и Ford, които все още залагат на мотори с огромен обем. Нека видим някои от най-бързите коли на 80-те години на миналия век, част от които вече са забравени.
Най-бързите 6-цилиндрови коли от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
През 80-те години се появяват и множество екзотични турбомотори. И докато Porsche и Ferrari водят битка при двуместните автомобили, компанията Alpina приема друг подход с BMW 5-Series (E34). Поставянето на два турбокомпресора на 3,4-литровия мотор с 6 цилиндъра от BMW M30 превръщат Alpina B10 в най-бързия седан. Той вдига 290 км/ч, като държи първото място до появата на Lotus Carlton и това е наистина забележително постижение за компанията, която по това време се занимава с тунинг на автомобили на BMW.