IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Джереми Кларксън обяви автономните коли за "убийци"

Популярният водещ твърди, че не би поверил живота си на машина

Бившият водещ на автомобилното предаване Top Gear - Джереми Кларксън, взе отношение по поправките в правилника за движение по пътищата, направени от властите във Великобритания.


Джереми Кларксън


В своята колонка във вестник The Sun известният журналист остро критикува решението, разрешаващо на шофьорите на коли с автопилот да гледат видео на екрана на мултимедията, докато превозното средство се движи със скорост под 60 км/ч. В същото време на водача му е забранено да използва смартфона си, като именно на това уточнение обърна внимание Кларксън.

Според него, ако едно безпилотно транспортно средство е безопасно, то неговият шофьор може да прави всичко, което поиска, докато е зад волана. И ако се въвеждат някакви ограничения, то тези машини трябва да бъдат обявени за "небезопасни" и изобщо да не се допускат до обществени пътища.

Както пише Джереми, самият той не би се решил да се вози на безпилотен автомобил, тъй като такава кола е програмирана да работи с определен алгоритъм и де факто има собствен "мозък". Затова при определени обстоятелства може да се наложи той да избира къде да насочи колата - към огромно дърво или тълпа пешеходци, и съответно да избере второто. С други думи - собственикът ще плаща пари, за да може автомобилът му да го убие.

Това е и причината, поради която автопилотът разполага с 5 нива на автономност. Сега обаче в превозните средства поставят системи от трето ниво, при които водачът може само да премести ръцете си от волана. Според експерти, до края на десетилетието ще се появи и система от четвърто ниво, която все още не е готова за използване.

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Важно ( преди 4 месеца )
    Да не забравяме и каращите бракувани коли, които вземат жертви с неизправности и най-вече с отровен син, черен и сив пушек в неконтролирани от никой нива.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Истината ( преди 4 месеца )
    Аа, забравихме и: неправоспособни, неопитни и самонадеяни такива. Нелицеприятна, но все пак истина ;)
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Истината ( преди 4 месеца )
    Не по-големи от заспали, пияни, дрогирани, афектирани, разсеяни, неграмотни, луди и агресивни водачи. А този винаги е бил забавен пън!
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Напълно съгласен с моя набор Джереми. Поправката в британския закон е направо за книгата на Гинес. Значи, може да гледаш филмчета на екрана, но не може да говориш по телефона!!! Егати логиката!
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За съжаление, стандартите за хомологация на тези системи са плачевни. Затова системата в Мазда, например, е трагична и крайно опасна, докато тази в Мерцедес е прилична, въпреки че и двете се водат от ниво 2. Това, което колега 1 пише за засичането на коли в завой е голям проблем, който всички имат, но при някои системи се случва много рядко и реакцията на автомобила е просто пускане на газта, докато при други е на всеки 2-ри завой и реагират с брутални спирачки.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    По принцип е страшен пияница, но за това е много прав.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Прав е според мен! Не бих се доверил на тези системи въпреки, че колата ми има такава. Рядко я ползвам и то винаги с ръце на волана и гледане напред за обстановката. Просто нямам доверие толкова много на техниката, че да си поверя живота на нея. Мен лично много ме дразни това, че системата дава приоритет на маркировката не по средата, а тази отдясно или бордюра. По-близо да нея се движи отколкото до осевата линия. Друго дразнещо е в завой, като има насреща коли и намалява скоростта. Не ме кефи.