fallback

Как бързо да премахнете ръба на спирачните дискове

Може да го направите без да сваляте колелото и да посещавате сервиз

Уви, спирачните дискове не издържат вечно. В резултат на триенето повърхността на контактната с накладките площ постепенно се изтрива, което води до образуването на т.нар. ръб. Това от своя страна причинява появата на скърцане по време на спиране. Можете да се отървете от неприятното явление, и без да посещавате специализирани работилници и сервизи. Разказваме ви как.

Важно: този метод е широко разпространен и се използва от много "гаражни майстори". Трябва да знаете, че прилагайки го сами, това е на ваш собствен риск. Методът НЕ Е БЕЗОПАСЕН . В процеса на работа не забравяйте за използването на лични предпазни средства.

Възможно ли е да се премахне ръба на спирачния диск без да се демонтира частта? Отговорът е да. Но още веднъж ще кажем, че тази операция в никакъв случай не е безопасна. Ето защо си струва да прибягвате до този метод само в случай на спешност, когато просто няма други възможности за решаване на проблема.

За да се справите с проблема са ви необходими: крик, ключ за гуми и малък ъглошлайф (флекс). Първата стъпка е да повдигнете задвижващия мост на колата. За да осигурите безопасността на работния процес, не забравяйте да поставите допълнителни подпори. След това използвайте ключа, за да премахнете колелото.

При така повдигната кола системата за контрол на сцеплението се изключва и стартирате двигателя. Включвате на 5-та предавка и отпускате плавно съединителя. Това се прави за бързо въртене на диска, който е във въздуха. След това с помощта на малък ъглошлайф с диск за метал, който държите неподвижно, шлайфате ръба от предната и задната част на спирачния диск. Цялата процедура отнема около 2 минути. При правилно изпълнение ефектът е равномерно премахване на ръба.

Има ли някакви недостатъци на този метод? Да, има. Още веднъж си струва да повторим, че методът на е потенциално травматичен. Най-голяма заплаха представлява частта от операцията, в която се шлайфа ръба от вътрешната страна на диска. Друг недостатък е, че така можете да премахнете само ръба от дисковете на задвижващия мост.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4 Те и цените на услугите изхвърчаха ако трябва да сме точни. Така, че дали си струва всеки сам да прецени. Ако има още много "хляб" в дисковете може би си заслужава, иначе не. Въпросът обаче е в това защо се получава този ръб и да се отстрани причината. Това се получава обикновено от лоши твърди накладки. Евтините накладки са такива. Твърди са, скърцат, ядат диска и спират лошо. Материала им е с повече метални примеси за по-евтино. Така, че не правете компромис с накладките никога.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ало стругаря, какви 20-30 лв ве. Че то по-добре нови да си вземеш. Процедурата струва около 10 лв не повече за 4 диска или шише ракия. Както се разберете. Цялата работа е за 10-15 мин. Другата глупост която написа е за свалянето на диска за секунди. И как ще го свалиш, ако не отвиеш спирачните апарати да те питам. Няма начин. Така, че забрави да става за секунди.
  • #3
    До 3 ( преди 2 години )
    Преди да, но вече не. Цените н ачастите изхвърчаха в космоса
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Да възстановиш старите дискове струва почти колкото да купиш чисто нови. Не си струва.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    На автомобилите които са с обърна болтове и гайки, спирачния диск се сваля за секунди. Просто го издърпваш при свалена джанта и готово. Всеки стругар може да извърши процедурата по възстановяване на диска срещу 20-30лв. Но първо трябва да се провери дебелината под ръба и да се сравни със сервизната книга. Ако е по минималната дебелина диска е за ***. И последно, има нови дискове китайски по по 50-70лв. Аз съм такива и са добри.
fallback
Последни