fallback

Как бързо да премахнете ръба на спирачните дискове

Може да го направите без да сваляте колелото и да посещавате сервиз

Уви, спирачните дискове не издържат вечно. В резултат на триенето повърхността на контактната с накладките площ постепенно се изтрива, което води до образуването на т.нар. ръб. Това от своя страна причинява появата на скърцане по време на спиране. Можете да се отървете от неприятното явление, и без да посещавате специализирани работилници и сервизи. Разказваме ви как.

Важно: този метод е широко разпространен и се използва от много "гаражни майстори". Трябва да знаете, че прилагайки го сами, това е на ваш собствен риск. Методът НЕ Е БЕЗОПАСЕН . В процеса на работа не забравяйте за използването на лични предпазни средства.

Възможно ли е да се премахне ръба на спирачния диск без да се демонтира частта? Отговорът е да. Но още веднъж ще кажем, че тази операция в никакъв случай не е безопасна. Ето защо си струва да прибягвате до този метод само в случай на спешност, когато просто няма други възможности за решаване на проблема.

За да се справите с проблема са ви необходими: крик, ключ за гуми и малък ъглошлайф (флекс). Първата стъпка е да повдигнете задвижващия мост на колата. За да осигурите безопасността на работния процес, не забравяйте да поставите допълнителни подпори. След това използвайте ключа, за да премахнете колелото.

При така повдигната кола системата за контрол на сцеплението се изключва и стартирате двигателя. Включвате на 5-та предавка и отпускате плавно съединителя. Това се прави за бързо въртене на диска, който е във въздуха. След това с помощта на малък ъглошлайф с диск за метал, който държите неподвижно, шлайфате ръба от предната и задната част на спирачния диск. Цялата процедура отнема около 2 минути. При правилно изпълнение ефектът е равномерно премахване на ръба.

Има ли някакви недостатъци на този метод? Да, има. Още веднъж си струва да повторим, че методът на е потенциално травматичен. Най-голяма заплаха представлява частта от операцията, в която се шлайфа ръба от вътрешната страна на диска. Друг недостатък е, че така можете да премахнете само ръба от дисковете на задвижващия мост.

fallback
  • #25
    Naskoto ( преди 2 години )
    Ужас, вие луди ли сте да давате такива акъли и да качвате такива статии? Така ще се оправи държавата със сигурност. Аман от Бай Ганьовщина. Това го правиха преди 30 години като се караха лади и москвичи, които развиваха максимална скорост от 120 км/ч. Сегашните коли си искат поддръжка! Ако не ви е по джоба не си я купувайте!
  • #24
    Ръб ( преди 2 години )
    Като купите нови.
  • #23
    Николай Янакиев ( преди 2 години )
    Ужас....
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Ужас...
  • #21
    Румен ( преди 2 години )
    Изпробвано е години още преди статията да се появи. Става но с нормални допуски. При повече от 3мм ръб няма смисъл, сменяват се дисковете.
  • #20
    Румен ( преди 2 години )
    Изпробвано е години още преди статията да се появи. Става но с нормални дописки. При повече от 3мм ръб няма смисъл, сменяват се дисковете.
  • #19
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Уважаеми млади шофьори! Моля ви, не се учете на чалъми от този сайт! Никакъв проблем не е малкият ръб на диска. Ако е голям, просто ги сменяте. П.С. Ъглошлайфът не е инструмент за ремонт на спирачни системи...
  • #18
    Тъпотия ( преди 2 години )
    Не го правете това, допускът на износване на дисковете е 1мм от страна. Ако имате ръб дисковете са за смяна.
  • #17
    Не правете ( преди 2 години )
    тази глупост, този ръб показва най добре кога дисковете са за смяна. Не знам откъде ги копат тия бисери . Че диска направо се чупи и евентуално блокира движението на колелото.
  • #16
    Георги ( преди 2 години )
    Много моля, скъпи приятели не правете никога тези глупости вероятно преписани от *** руски сайтове. Риска да се счупи диска по време на спиране след такава намеса е голям,а резултата е блокирало колело. А крайният резултат е !!!!!
fallback
Последни