fallback

Как бързо да премахнете ръба на спирачните дискове

Може да го направите без да сваляте колелото и да посещавате сервиз

Уви, спирачните дискове не издържат вечно. В резултат на триенето повърхността на контактната с накладките площ постепенно се изтрива, което води до образуването на т.нар. ръб. Това от своя страна причинява появата на скърцане по време на спиране. Можете да се отървете от неприятното явление, и без да посещавате специализирани работилници и сервизи. Разказваме ви как.

Важно: този метод е широко разпространен и се използва от много "гаражни майстори". Трябва да знаете, че прилагайки го сами, това е на ваш собствен риск. Методът НЕ Е БЕЗОПАСЕН . В процеса на работа не забравяйте за използването на лични предпазни средства.

Възможно ли е да се премахне ръба на спирачния диск без да се демонтира частта? Отговорът е да. Но още веднъж ще кажем, че тази операция в никакъв случай не е безопасна. Ето защо си струва да прибягвате до този метод само в случай на спешност, когато просто няма други възможности за решаване на проблема.

За да се справите с проблема са ви необходими: крик, ключ за гуми и малък ъглошлайф (флекс). Първата стъпка е да повдигнете задвижващия мост на колата. За да осигурите безопасността на работния процес, не забравяйте да поставите допълнителни подпори. След това използвайте ключа, за да премахнете колелото.

При така повдигната кола системата за контрол на сцеплението се изключва и стартирате двигателя. Включвате на 5-та предавка и отпускате плавно съединителя. Това се прави за бързо въртене на диска, който е във въздуха. След това с помощта на малък ъглошлайф с диск за метал, който държите неподвижно, шлайфате ръба от предната и задната част на спирачния диск. Цялата процедура отнема около 2 минути. При правилно изпълнение ефектът е равномерно премахване на ръба.

Има ли някакви недостатъци на този метод? Да, има. Още веднъж си струва да повторим, че методът на е потенциално травматичен. Най-голяма заплаха представлява частта от операцията, в която се шлайфа ръба от вътрешната страна на диска. Друг недостатък е, че така можете да премахнете само ръба от дисковете на задвижващия мост.

fallback
  • #15
    Малоумницииии!!! ( преди 2 години )
    Погледнете календара коя година показва! Ако не познавате цифрите ше ви кажа. Вече минаха 22 години от както сме в 21 век, а вие давате съвети от времето когато Жигули и Москвич се оправяха на тротоара пред къщи или отнасяйки го във времето идва около 1970-1990 година. Малко ли хора се избиха по пътищата заради такива ремонти. Онзи тарикат сложил 5 стотинки в спирачките на автобуса изби маса народ. Вие сега с ъглошлайф ще оправяте части, които струват не повече от 100 лв и от тях зависят животи.
  • #14
    Дедо ( преди 2 години )
    Абе вие не сте наред у главите!
  • #13
    M. P ( преди 2 години )
    Дисковете се сменят като се износят за сведение на редакторите на сайта!!!
  • #12
    Мале-мале ( преди 2 години )
    По-страшното е че забелязвам колко колеги шофьори не обръщат внимание на състоянието на спирачките си - "нали бачкали", ама докога?.Както казваше оня:- "Колата може да не върви, но трябва да може да спира!
  • #11
    Мале-мале ( преди 2 години )
    Процедурата не е сложна, нито дълга (около 15мин. на диск в зависимост от състоянието), но си иска майсторлък! Пък коментираната от някой цена е ... no comment. Нов не е толкова скъп и не го сменяш всеки ден. За майсторите които искат да слагат само нови части и да вземат тлъсти комисионни от търговците не говорим въобще. За спирачките е важно също състоянието на апаратите, водачите и т.н., а там някой просто се ос... Щото не искат да се цапат и "хабят времето", и да ремонтират качествено.
  • #10
    Мале-мале ( преди 2 години )
    Да - процедурата от наистина добър и прецизен стругар (който си е направил приспособленията за целта, и работи точно) си заслужава при дискове които "имат още хляб". Аз лично при всяка смяна накладки им "вземам един вятър" за изравняване при проверен стругар, който и на всичкото отгоре не е и скъпар. И така докато стигнат минималната посочена от производителя дебелина (обикновено след втора смяна). На пръв поглед "равни" употребявани дискове (учудващо за някои) хич и не са равни!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха 20 лв на диск хахаха ти си голям хуморист. Оправи ми деня! Виждам, че си много далече от тази дейност. А това, че имаш струг е явно само във фантазиите ти. Някаква детска мечта може би. Мечтай си не ми пречиш. Виртуално вземай по 50 лв на диск ако искаш че по лесно се смята! Забавен си. Накара ме наистина да се смея! :)))
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти в твоя град пускай, каквото искаш. 20 лева на диск вземам, ако искаш. За редовни клиенти от сервизи 50 лева за 4те диска.
  • #7
    до #7 ( преди 2 години )
    Няма нужда да ми пущаш нещо, което нямаш. Аз самият съм ОММ (Оператор на Металорежещи Машини) и много добре знам кое колко струва и как се прави. Работя не само на струг, а на каквото се сетиш в студената обработка на металите. Не съм в село, а в град и сме няколко човека, които се занимаваме с такава дейност и ти гарантирам, че някой ако дойде и му поискаш такава сума за която говориш ще отиде при друг колега и ще си стоиш с НЕпуснат струг и пари за вода няма да искараш дори.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    За 10 лева, но в твоето село. Няма и да ти пусна струга за 10 лева.
fallback
Последни