fallback

Audi призова за отказ от нефта и посочи конкретен срок

Европейските производители трябва да го направят до 18 години

Главният изпълнителен директор на Audi - Маркус Дюйсман, заяви, че европейските производители на автомобили са длъжни да се обединят и да прекратят предлагането на превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2040 г.

"Нека да проявим мъжество и да поемем отговорност, като се задължим да се откажем напълно от изкопаемите горива от 2040 г. Длъжни сме да насочим цялата си енергия към електрически автомобили за индивидуална мобилност", категоричен е Дюйсман, цитиран от агенция Reuters.

Самата компания Audi, както е известно, планира да прекрати производството на автомобили с ДВГ от 2033 г. (тоест след 11 години). Аналогични планове има и Volkswagen, който се готви да стори същото през 2035 г., но само в Европа. В САЩ и Китай пълната електрификация ще бъде извършена по-късно.

Не всички производители обаче са убедени, че ДВГ трябва да бъдат погребани. В интервю за Auto Motor und Sport директорът по развитието на BMW - Франк Вебер, заяви, че компанията му засега не иска да се отказва от превозните средства с конвенционално задвижване.

"Съвременният ДВГ все още ни е нужен и затова ние в BMW работим над агрегати от ново поколение - бензинови, дизелови, 6-цилиндрови, 8-цилиндрови. Те напълно ще отговарят на бъдещите екологични стандарти", обясни Вебер.

fallback
  • #24
    До 26 ( преди 2 години )
    Колкото повече стават зарядните толкова повече ще пада и цената за зареждане. Особено пък под фотоволтаичния навес на паркингът докато пече слънце. Себестойността на киловатчас енергия от такъв навес е около 5 стотинки. На каквато и цена да го продадат, все ще е на сметка и за продавача и за купувача. А в бъдеще няма да има непокрити с фотоволтаици паркинги. Хем автомобилът ти на сянка и на сухо, хем зареждаш супер евтино докато пече, а тока е скъп като се скрие слънцето.
  • #23
    Моделите на Ауди ( преди 2 години )
    са много красиви. Дизайна е перфектен, агресивен, елегантен с много стил. А новите модели на БМВ са направо шок и ужас. Като видях новата седмица и после сънувах кошмари...
  • #22
    до 24 ( преди 2 години )
    А знаеш ли колко ще струва зареждането там? Защото една от основните опори електричките е как са на практика безплатни за каране. В момента на Елдрайв цената е без малко лев на киловат час. И с повишаването на мощността и броя зарядни цените няма да падат. Например Ситроен еС4 - една от най-евтините електрички ти харчи от 10-15 кВч/100 според сезона - средно 12 лв. Дори при сегашната кожодерия това са 4л една Корола хибрид ще ти дава близък разход за 15к лв по-малко и не я плаши дълъг път.
  • #21
    До 22 ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Дизелът няма как да е енергията на бъдещето, защото е адски скъпа енергия в сравнение с тока от възобновяеми източници, който пък е най-евтиния начин за производство на електрическа енергия. Към момента използването на енергия от възобновяеми източници е ограничено единствено и само от капацитета на тяхното производство и времето за инсталация. Само след няколко години всяко българско предприятие ще е с фотоволтаици на покрива, за да пести от плащане на скъпа енергия.
  • #20
    Реално ( преди 2 години )
    Както сега хората в Люлин ходят до Мapeшки, по същия начин ще ходят и до електростанция с 350-киловатови колонки по модела на Gridserve станциите в Norwich и Braintree. Навесът е от слънчеви панели, има 6 мегаватчаса батерия да покрие пиковете като буфер и добро захранване от електроразпределителното дружество. Нищо сложно. Престоят се удължава с 10-15 минути спрямо сега. Драма няма! Щото сега зареждаш за 10 минути с чакането на касата, а откарваш дни по сервизите и в работа да изкараш за части
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсурд. Още поне 50 години дизела ще е основата на световната икономика и ще движи целия наземен транспорт, селскостопанската техника, строителната техника, и минната техника. Една част от колите може и да минат на ток но не е сигурно. При тези цени на батериите засега няма как да стане.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Колкото по-скоро спрат да ни тровят с канцерогенния дим от ауспуха, толкова по-добре.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    А в момента цените са кризисно завишени и няма възможност за добра отстъпка на складови бройки. При Пасат скока за последната година е към 7к Във ФВ за поръчка е 10 процента отстъпката.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Я ми го покажи тоя голф. Дори R-a по каталог е под 92к по каталог. Пасат комби елеганс 280 коня 4х4 ти е 90к. А масовите 2.0 тди са ти по 60 и нещо
  • #15
    Мхм ( преди 2 години )
    Тесла нищо немой представи чакат се семи трък спайдера а на модел ес и екс продажбите падат а дори и на 3 в някои държави имат реално два модела 3 и игрек
fallback
Последни