IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Блогър разглоби Kia Rio X и посочи плюсовете и минусите му

Крос-версията на хечбека е максимално опростена технически (ВИДЕО)

Известният блогър Иля Свиридов от YouTube-канала Club Service продължава да разглобява нови автомобили, за да представи техните предимства и недостатъци. Този път „жертва“ на автомобилния експерт стана крос-хеча Kia Rio X във версия на оборудване Premium.


Kia Rio блогър


Версията Rio X се появи през 2017 г., като тя е разработена за пазара в Русия. Тя се отличава от стандартния модел по увеличения с 10 мм пътен просвет, настройките на окачането и допълнителните защитни елементи по каросерията. През същата година крос-хечът излиза и на пазара в Китай, където се продава под името KX Cross. Той е с 30 мм по-широк и с 40 мм по-дълъг от стандартния модел. И руската, и китайската версии нямат много общо с глоблния модел, който се предлага в България, ползват различна гама двигатели и различни компоненти на окачването.

Блогърът смята липсата на звукоизолация за основния недостатък на Kia Rio X – след разглобяването на интериора става ясно, че повърхностите на каросерията не са покрити с нищо. Друг минус неравномерното пръскане на лак върху вратите – върху страничните врати има повече, докато от вътрешната страна на капака почти липсва. Също така няма антикорозийна обработка на кухините на каросерията, а само покритие с битум на дъното.



Основното предимство на Kia Rio X е, че технически тази кола е максимално опростено. Електроника почти липсва, като отварянето на вратите става с кабели. Същото важи за люка на резервоара и ръчната спирачка. Кабелите са добре фиксирани и защитени, а заварките – добре направени.

Под капака на руската версия е поставен атмосферен 1,6 двигател бензинов двигател с мощност 123 к.с. Това е агрегат с верига и с алуминиева блокова глава и чугунени втулки, като има два фазови превключвателя и пластмасов всмукателен колектор. Ако маслото на мотора и на 6-степенната автоматична скоростна кутия се сменят навреме, тези агрегати ще изкарат без проблеми и над 150 000 км.

Снимка и видео: Car Service

0 от 500