fallback

BMW: Доминацията на Tesla приключи

Баварците искат да удвоят продажбите си на електромобили

Германският производител BMW има амбициозни планове за електрическите си превозни средства, като прогнозира, че именно на тях ще се падат по 50% от продажбите на марката през 2030 г. По този начин компанията смята да сложи край на доминацията на Tesla, като първо това трябва да стане на пазара в САЩ.

Именно зад океана е най-сериозната битка между двата производителя, като през 2021 г. Tesla продаде с 16 000 автомобила повече от BMW. Сега баварците са си поставили за цел да удвоят резултата си от миналата година, като доставят 200 000 електрически превозни средства на клиентите си по цял свят. Тази цифра все още е далеч от резултата на Tesla за 2021 г., който е 930 000 продажби, а през тази година вероятно ще надхвърли милион.

Това обаче не притеснява ръководството на BMW, което е уверено, че Tesla ще загуби предимството си. Според Питър Нота, ръководител на продажбите в BMW Group, компанията му ще се съсредоточи върху „много силно и бързо разрастване на електрическите превозни средства“.

„Известно време Tesla имаше уникално търговско предимство, но всичко вече приключи. Досега електромобилите бяха привлекателни само за определен кръг от хора, но към тях вече се ориентира много по-широка аудитория“, коментира Нота, цитиран от Automotive News.

В BMW вече имат две оръжия срещу Tesla. Това са i4, което ще си съперници с Model 3 и iX SUV, сочен за конкурент на Model X.M. Самият Нота определя i4 като „върховната електрическа кола“ и като „електрически продукт, който клиентите очакват от BMW”. Към тях скоро ще се присъедини и представеното само преди дни BMW i7, а догодина на пазара ще излязат седанът i5 и изцяло електрическият MINI Countryman през 2023 г.

Оптимизмът на Нота беше подкрепен и от Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW. Според него, търсенето на електромобили на марката ще експлодира, като това вече се случва с i4 и iX.

Снимки: BMW

fallback
  • #29
    До долния ( преди 2 години )
    У ваше село може и да е така
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма такова понятие, което да е различно от немски премиум. Премиум е синоним с Германия.
  • #27
    Stan ( преди 2 години )
    ***......5 г не могат да направят ъпдейт "овър еър".Колите им имат двоен разход , както и фолксвагените.Теслите от Берлин НЯМАТ нищо общо с другите Тесли, като качество.За Тесла се чака почти година, за Ел.БМВ - доставка за 1 седмица.Свърши се с немския премиум, дори тук в Германия го казват
  • #26
    BENZIN ( преди 2 години )
    Тресла са изключително иновативни. Никой друг не продава коли без накладки, с различни гуми, с две по две джанти, с различни фуги из цялото купе, с изхвърчащи в движение панорами, самозабиващи се къде ли не, бонус безплатно запалване на гаража и къщата, както и много други екстри, като пълен блокаж на цялата електроника в движение по магистралата. Това са факти, с които БМВ и никой друг производител, включително и Лада, не могат да се преборят.
  • #25
    Jay ( преди 2 години )
    Съгласен съм, че i4 е по-добре изглеждащ (поне на визия), но че iX било конглокент на Модел Х е тотален виц. Последните години съм се на гледал и на слушал на Тесла убийци, а истината е че насреща има само думички и блянове. А iX ако му махнеш емблемата и бъбреците бие на китайски *** отвсякъде, по-тъпо БМВ скоро време аз не съм виждал. Като технологии мисля, че още им е рано.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Оффф, лелеее поредните немски убийци на Тесла пак искочиха. Колко пъти ги убивахте и закривахте бе дойчовци? Ауди и ФВ поне няколко пъти го правеха, а сега и баварците. Не съм фен на Теслите и ако ще си вземам ел.кола вероятно ще е Хюндай или Киа, но стават смешни някои компании с децките си заявки да правят нещо, което явно няма как да стане. В момента няма марка, която да предлага електричка с характеристиките на Тесла на толкова ниска цена. БМВ-тата са много скъпи за това което предлагат.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Другата ти грешка е, че говориш за Тесла само като автомобилна компания, а електромобилите са само малка част от общата картина, която продава Тесла. Тесла на практика е енергийна компания, чиято цел е да произвежда, съхранява и продава чиста електрическа енергия, като си създава клиенти, които да я ползват. Накара и останалите да произвеждат електромобили които да купуват "стоката" от техните зарядни станции. Следващата стъпка ще е посредничество за продажба на ток от електромобил към мрежата
  • #22
    Така е ( преди 2 години )
    Наистина наистина след пет години вероятно продажбите на Тесла ще спрат да растат, но грешиш за доминацията. Тесла ще продължи да доминира, но не на пазара на електромобили, а на автомобилния пазар, защото след пет години ще продава повече от всички останали без значение от задвижването. При 50% годишен ръст на продажбите, след пет години Тесла би трябвало да продава 15 милиона автомобила. А миналата година имаха 87% ръст, тази планират 60%.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Доминацията на Тесла ще продължи още поне 5год, докато всички марки стабилно навлезнат на пазара с електромобили и извадят достатъчно модели да си конкорират. Тогава и вълнението около Тесла ще понамале и иновациите им ще присъстват в повечето напреднали марки който ще докарат електромобила в по масовия сегмент. До тогава и Тесла ще се научи да бъде истинска премиум марка и ще се поизравнят с немските играчи. Но по-големите количества електрички ще са все пак от масовите марки не от премиума
  • #20
    Мате Матев ( преди 2 години )
    200 000 не е цифра бе. Не го ли разбра? Нарича се число, стойност и т.н. но не и цифра. Цифрите са от 0 до 9 в нашата бройна система и служат за записване на числа както буквите служат за записване на думи.
fallback
Последни