fallback

BMW: Доминацията на Tesla приключи

Баварците искат да удвоят продажбите си на електромобили

Германският производител BMW има амбициозни планове за електрическите си превозни средства, като прогнозира, че именно на тях ще се падат по 50% от продажбите на марката през 2030 г. По този начин компанията смята да сложи край на доминацията на Tesla, като първо това трябва да стане на пазара в САЩ.

Именно зад океана е най-сериозната битка между двата производителя, като през 2021 г. Tesla продаде с 16 000 автомобила повече от BMW. Сега баварците са си поставили за цел да удвоят резултата си от миналата година, като доставят 200 000 електрически превозни средства на клиентите си по цял свят. Тази цифра все още е далеч от резултата на Tesla за 2021 г., който е 930 000 продажби, а през тази година вероятно ще надхвърли милион.

Това обаче не притеснява ръководството на BMW, което е уверено, че Tesla ще загуби предимството си. Според Питър Нота, ръководител на продажбите в BMW Group, компанията му ще се съсредоточи върху „много силно и бързо разрастване на електрическите превозни средства“.

„Известно време Tesla имаше уникално търговско предимство, но всичко вече приключи. Досега електромобилите бяха привлекателни само за определен кръг от хора, но към тях вече се ориентира много по-широка аудитория“, коментира Нота, цитиран от Automotive News.

В BMW вече имат две оръжия срещу Tesla. Това са i4, което ще си съперници с Model 3 и iX SUV, сочен за конкурент на Model X.M. Самият Нота определя i4 като „върховната електрическа кола“ и като „електрически продукт, който клиентите очакват от BMW”. Към тях скоро ще се присъедини и представеното само преди дни BMW i7, а догодина на пазара ще излязат седанът i5 и изцяло електрическият MINI Countryman през 2023 г.

Оптимизмът на Нота беше подкрепен и от Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW. Според него, търсенето на електромобили на марката ще експлодира, като това вече се случва с i4 и iX.

Снимки: BMW

fallback
  • #9
    Бай Дън ( преди 2 години )
    Като ви спра окончателно руският газ ще видите край на АМЕРИКАНСКАТА Тесла, ама през крив макарон!
  • #8
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Но пък най-важният и съществен ФАКт, който не може да се загърби с лека ръка е, че сега в периода на тежката иконом.КРИЗА, цените на всички продукти/стоки/леки коли etc. яко набъбват и подскачат бая нависоко, което означава, че клиентите се ОРИЕНТИРАТ към по-възможни за придобиване машини, а ВСЕЗНАЙНО е, че ГЕРМАН. премиУМи и то особено на щатския пазар са поне двойно по-скъпарски от един готин GENESiS, LEXUS или пък TESLA, което съответно ще им подреже и цифрите на продадените от машини...
  • #7
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Успоредно с това, не може да се пренебрегне и актуалната тенденция, че конкретни Con-KYPР-ЕНТИ на BMW се явяват и др. високо качествени машини + премиум-марки в световен мащаб, както и на самия американски пазар като ЛеХъС, на първо място; но и набиращият сила, скорост, авторитет и съответно яко увеличение на реализир.коли нов люкс премиуМ-Бранд на ХЕППИ-kYpейците - GENESiS, който хич не е за подценяване с оглед важния факт,че 3 независими агенции ги нареждат начело по качество и здравина
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    За първите два месеца на 2022 г. BMW има 54 210 регистрации на нови превозни средства в САЩ (ICE+EV), в сравнение със 71 250 на Tesla, според данни на компанията за финансова информация Experian .Ами честито стигане! Те нормални автомобили не могат да продават повече от Тесла, тръгнали да ги борят при електромобилите!
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Хайде пиши нормално. Никой не е длъжен да се тормози с твоите простотии. Даже не прочетох какво си написал!
  • #4
    ФИН-ФЭНь на ГЛАДБАХ! ( преди 2 години )
    ПОуллелият се ГЕРМАН Оллито ЦипШе бърка основно в прогнозите си, щото: 1/ БеНЕВето са про-скъпарски и по-гроздни и по-трудни за РЕАЛизиране от домашната ТESLA; 2/ ХАмериканците са не по-малки НАЦИОНАЛисти от французите, шляхтичите или маджарите, и освен че купуват евтини джапанки /заради скъпото гориво и да пестят от икономиите/, все пак държат и на собственото щатско нати пр-во, поради което прАДАжбите на западния премиУМ шъ съ СiМBолични; 3/ да добавим и поскъпването на производствените ЧАСТИ
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност продажбите тази година ще са доста повече от планираните от bmw продажби на електромобили за 2030-та. Миналата година BMW продадоха 2,2 милиона автомобила от които 50% са 1,1 милиона електромобила за 2030 година. Тесла още тази година се очаква да продаде 1,6 милиона, което е 60% ръст спрямо миналата година. Ако и за 2023 година направи само още 50% ръст на продажбите, ще продаде 2,4 милиона автомобила. Хайде честито настигане от BMW. За 2030-та планира да произвежда 20 милиона.
  • #2
    Подробности ( преди 2 години )
    Малката разлика с Тесла е че Тесла е и основен производител на батерии и бързи зарядни иначе че моделите им не са кой знае какво е ясно но сега имат капацитет за електромобили какъвто БМВ планират за 2030г.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Големи оптимисти са в БМВ. Моделите им до момента са доста зад тези на Тесла като технологии (и не само, като цяло са около средното за пазара, като пробег и пърформънс, и определено не отговарят на цените които им искат), само шкафа им е по-добре направен. И изказванията на шефа им че ДВГ-то ще е безсмъртно не им помагат особено.
fallback
Последни