Германският производител BMW има амбициозни планове за електрическите си превозни средства, като прогнозира, че именно на тях ще се падат по 50% от продажбите на марката през 2030 г. По този начин компанията смята да сложи край на доминацията на Tesla, като първо това трябва да стане на пазара в САЩ.
Именно зад океана е най-сериозната битка между двата производителя, като през 2021 г. Tesla продаде с 16 000 автомобила повече от BMW. Сега баварците са си поставили за цел да удвоят резултата си от миналата година, като доставят 200 000 електрически превозни средства на клиентите си по цял свят. Тази цифра все още е далеч от резултата на Tesla за 2021 г., който е 930 000 продажби, а през тази година вероятно ще надхвърли милион.
Това обаче не притеснява ръководството на BMW, което е уверено, че Tesla ще загуби предимството си. Според Питър Нота, ръководител на продажбите в BMW Group, компанията му ще се съсредоточи върху „много силно и бързо разрастване на електрическите превозни средства“.
„Известно време Tesla имаше уникално търговско предимство, но всичко вече приключи. Досега електромобилите бяха привлекателни само за определен кръг от хора, но към тях вече се ориентира много по-широка аудитория“, коментира Нота, цитиран от Automotive News.
В BMW вече имат две оръжия срещу Tesla. Това са i4, което ще си съперници с Model 3 и iX SUV, сочен за конкурент на Model X.M. Самият Нота определя i4 като „върховната електрическа кола“ и като „електрически продукт, който клиентите очакват от BMW”. Към тях скоро ще се присъедини и представеното само преди дни BMW i7, а догодина на пазара ще излязат седанът i5 и изцяло електрическият MINI Countryman през 2023 г.
Оптимизмът на Нота беше подкрепен и от Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW. Според него, търсенето на електромобили на марката ще експлодира, като това вече се случва с i4 и iX.
Снимки: BMW