fallback

Кои са конкурентите на Volkswagen? Явно не тези, за които мислим!

Херберт Дийс предвижда борба с Apple и Tesla, а не с Mercedes и Toyota

„Нашите конкуренти вече не се наричат Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber и т.н.”, обяви главният изпълнителен директор на VW Group – Херберт Дийс, в публикация в една от социалните мрежи.

Преди време изявлението му щеше да бъде прието като провокация, но сега е реалност, която показва, че производителите на автомобили се сблъскват с една бързо променяща се индустрия. И за да бъде в синхрон с нея, VW Group трябва да се реорганизира на всички нива, като се започне с промени в различните марки от групата.

Самостоятелност на марките, но и повече синергии

Идеята на Дийс е марките в групата да станат по-независими, като ръководството на концерна няма да участва в техния оперативен бизнес. Вместо това то ще се фокусира върху глобалната стратегия и синергията. Именно това е е най-голямото предизвикателство – независимостта на марките да не повлия върху тяхната синергия, а дори напротив – да помогне за нея.

„Нашите технологични платформи – механични, софтуерни и за акумулаторни батерии, както и решенията ни мобилност, ще ни помогнат да увеличим максимално синергията в рамките на Групата. Единството е сила и възможностите за инвестиции във всички марки ще ни гарантират по-високи приходи“, категоричен е Дийс.

По-голяма външна независимост

Шефът на VW Group допълва, че новият план за растеж ще има за цел да намали уязвимостта към последиците от глобални конфликти, като прекъсване на веригата за доставки и повишаване на цените

„Последните геополитически промени и увеличените блокирания на доставките разкриват нашата глобална уязвимост, особено по отношение на САЩ“, посочва Дийс. Той не споменава директно войната в Украйна, но е факт, че заради руската инвазия се получиха прекъсвания на доставките на компоненти и това до доведе до спад на продажбите с 37% през март.

Сериозен „принос“ за това има и нова вълна от коронавирус на територията на Китай. В момента над 500 кораба чакат да разтоварят или натоварят стоки на пристанището в Шанхай, а голяма част от автомобилните фабрики в страната работят с прекъсвания.

Основните приоритети

Един от големите проблеми на VW Group е именно Китай, на чийто пазар се продават около 40% от електромобилите. Освен това, концернът трябва да преструктурира софтуерното подразделение Cariad, отговорно за разработването на нова унифицирана технология и софтуерна платформа.

Целта е Volkswagen да се трансформира от производител на автомобили в доставчик на услуги, разширявайки своите познания и обхват на действие, като отдели особено внимание на софтуера. А тази трансформация доближава концерна все по-близо до компании като Apple (която за мнозина ще работи върху собствения си автомобил) и Foxconn, които от своя страна все повече гледат на автомобилния сектор като нова възможност за развитие на бизнеса си.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Конглокенция ще имат китайските и корейските производители на електромобили помежду си, ФВ както и доста други марки ще отпаднат от играта както Нокиа преди години.
  • #6
    Ммммм ( преди 2 години )
    Качеството на Тесла вече въобще не е лошо, както разправят нашите! Качеството на сглобката е лошо, на американското производство! В Европа се внася от Китай, а сега започна и от Германия! Сглобката е почти перфектна и няма нищо общо с американските! И ФВ са прави, защото колите не са вече коли с компютри, а компютри с колела! Тесла е доста напред в програмите, докато европейските марки все още карат на коли с компютри, наместо обратно!
  • #5
    Каскета на швабата ( преди 2 години )
    А с кого да се мерят? Със залязващата компания Toyota? Онези които още не са произвели един истински електрически автомобил, ама видиш ли до 2025 на приказки щели да произвеждат 30 модела?Volkswagen и Toyota продават по десетина милиона годишно, имат печалба 15 и съответно 18 милиарда евро годишно, а качеството им пада с всяка изминала година.Тесла само за първите три месеца има пет милиарда печалба от 300 хил. продажби, а продажбите, печалбите, качеството и надеждността им се увеличават
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Къде са технологиите на Тойота? В момента при електромобилите среден клас има само две марки, Фолксваген и Хюндай, четете повечко има вече и видеа на българи с електрически коли, които са много запознати и дават ценни съвети. Сега разбирам че *** с 30г. Корола 1.4 разбира най-много от електрички, защото ги е видял на две снимки. Но повечко информация, може да го събуди от зимния сън.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Ха-ха, Тойота ги размазаха по продажби, печалби, качество, надеждност и технологии и вагонетките решиха да се конглокират с последните по надеждност - Тесла. Апропо, тази година колко милиона ще платят за непокриване на стандартите на емисии в ЕС?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Като заговори за синергия между марките и веднага ми изникна Примера на Mercedes, които на една и съща платформа проектирана уж за електромобили щели да правят и автомобили с ДВГ. Та и при Фолксваген така, само дето правят електромобили на платформа за ДВГ за да намалят разходите и се получава нещо което не е нито рак нито риба.Сега остава да започнат да произвеждат и велосипеди и самолети, като използват същата платформа така и така са давали пари за нея. Съвсем се изгуби идентичността!
  • #1
    armaturista ( преди 2 години )
    Скучно и типично. Да бяхте публикували, някое от "изявленията" на ППросто Кирчо, а? Щото в "смислово" отношение не са много по-различни, ама поне щяхме да се посмеем над словореда и сглобката на изречения...
fallback
Последни