IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът на употребявани автомобили в Западна Европа се срива

Високите цени и войната в Украйна отказват потребителите в държавите от бившия Източен блок

Пазарът на употребявани автомобили в много страни от Западна Европа започва да се срива. Това заявиха от държавната организация на Фламандската общност, позовавайки се на данни на федерацията за мобилност Traxio.


продажби


Колкото и да е странно, това се дължи на войната в Украйна. Изводът е следният: употребяваните автомобили на възраст седем и повече години традиционно винаги не са представлявали интерес за "западнярите" и затова е обичайно да се изнасят, главно в страни от Източна Европа като Полша, Румъния, България, балтийските страни, Беларус и Украйна. И тъй като търсенето там напоследък рязко спадна, белгийските продавачи започват да търпят загуби. Масло в огъня налива и фактът, че напоследък употребяваните автомобили значително поскъпнаха.

Експертите дават пример: ако решите днес да замените употребяван автомобил с остатъчна стойност 5000 евро за по-нов модел на стойност 15 000 евро, ще платите средно с 3000 евро повече, отколкото в началото на тази година.

По-малко мисли за нови коли

„Фактът, че употребяваните автомобили стават все по-скъпи в наши дни, е лесно да се обясни: има все по-малко и по-малко употребявани автомобили“, казва Анри де Хемптин, управляващ директор на CIAC. „Има много малко нови автомобили, които влизат в шоурумите, така че хората продължават да карат настоящите си автомобили, без много да гледат автокъщите. Следователно има малък приток на употребявани модели на пазара.”

Според експерта потребителят днес търси по-евтини опции от преди, но за съжаление е почти невъзможно да се намерят такива коли. „Има друг проблем -, казва Анри де Хемптин. - Изнасяме стари автомобили за Източна Европа чрез белгийски дилъри, които работят директно с купувачи от региона. Въпреки това, поради военните действия на територията на Украйна, търсенето е почти напълно спряно и сега има големи проблеми с логистиката.
Шоурумите са по-безлюдни от всякога


продажби


„Цените за сравнително нови употребявани автомобили непрекъснато се покачват“, казва Филип Райлант от Traxio Mobility Federation. – Такива машини остават основно на вътрешния пазар на Белгия и други страни от ЕС. В същото време за последните 6 месеца те са поскъпнали с цели 15%. Разбира се, много зависи от възрастта на автомобила, марката и пробега, но във всеки случай замяната на осемгодишна кола за по-нова двегодишна, например вече не е толкова изгодна, колкото беше доскоро. Хората започнаха да се въздържат от подобни замени."

Според Де Хемптин има и друг така наречен вътрешен фактор. „През март имаше много по-малко поръчки за нови автомобили - казва експертът. - Повишаващите се сметки за ток и общата инфлация със сигурност държат хората далеч от привидно традиционни покупки. Намалени до минимум са и корпоративните продажби. Затова днес в в дилърските центрове е много тихо.”

Много старите коли отиват в Африка

Според Autozeitung повече от половината от 14-те милиона употребявани коли, изнесени между 2015 и 2018 г., са отишли ​​за африканския континент, докато по-малък дял е за Източна Европа, Азия, Латинска Америка и Близкия изток.  Проучване на холандското правителство установява, че повечето изнасяни употребявани автомобили за Африка са на възраст между 16 и 20 години, което означава, че дори не отговарят на стандартите за емисии Евро 4.

Проблемите с дизела

Експерти казват, че през последните години износът на употребявани дизелови превозни средства от Европа се е увеличил значително. Причината е, че употребяваните дизелови двигатели стават все по-трудни за продажба в Германия, особено с Евро 5 и по-ниски стандарти за отработени газове. „Трябва да се признае, че употребяваните дизели от този стандарт вече всъщност почти не се продават“, казва Курт Крьогер, ръководител на базираната в Хамбург автомобилна търговска група Dello.


продажби


„Миналата година бяха изнесени 226 530 употребявани дизелови леки коли. Пет години по-рано имаше 142 186 продажби“, каза професорът по логистика във Вюрцбург Кристиан Килле. През последните 5 години износът на такива машини за Източна Европа обаче и дори за просперираща Австрия се е утроил. А за Италия, където традиционно има много дизелови модели, доставките са се удвоили.

Съвсем различно е в Германия. Там през февруари 2022 г. продажбите на употребявани дизелови версии, отговарящи на стандарта Евро-5, са спаднали с 26%. Докато бензиновият двигател намира нов собственик средно след 83 дни от пускането му за продажба, купувач на кола с дизелов двигател се намира след средно 102 дни. Толкова дълъг период не е изгоден за продавачите.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ама изобщо не ми пука карам си 8 годишната кола, която съм купил чисто нов със супер отстъпка. Наскоро я пуснах за продажба да пробвам колко мога да и взема и се оказа че за толкова години обезценката и е 15 хил лв.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Общо взето няма далавера на пазара към момента
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Завладяване на пазара от азиатците и американците? Дали не беше това целта? бай Дън праща шмайзери и прибира пари. А държавите от Третия свят си личат по броя внесени бракувани дизели... Бедни, но за сметка на това пък болни
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    За съжаление за нас като европейци всичко започва едва сега. Скоро ще видим фалирали производители - няма как да се издържат при 40% по-малко продажби. А при новите цени на суровините сметката още по-малко излиза. Ама те били хитри и вдигнали цените с 40 процента - това ще доведе до още по голяма стагнация, и завладяване на пазара от азиатците и американците.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То преди 5 години всички тръбяха как дизела бил пред закриване, как кйото тогава купил такава после нямало да може да я продаде и т.н. ама се оказа не точно така, освен това ако мога да продам 5 годишна кола която съм взел с огромна отстъпка на добра цена, разбира се ще взема нова което е доста по-логично.
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Умните знаят ( преди 1 година )
    Точно в най голямата криза и инфлация когато пазара е слаб се вземат кредити и се купуват автомобили, имоти, и се правят инвестиции в нови бизнеси. После като дойде следващия икономически възход се продава и се реализират печалбите.
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По време на глобална криза, едно от първите неща е да спре покупката на автомобили. В момента кризата е глобална, инфлацията е ужасяваща, въпреки, че го прикриват и не ни го казват, но всеки го усеща по джоба си. Горивата са скъпи, хората се ограничават, колите на старо са с по-висока цена заради инфлацията, но никой не купува заради кризата и се получава омагьосан кръг от който в близките години няма да има излизане. Очаквам скоро автопроизводители да почнат да фалитат.
  • #4
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко от написаното е едно голямо ала-бала. С няколко думи, западняците си го набиха яко със санкциите и да се правят на велики. Хората обедняват всеки ден, основни храни няма в магазините или ако намериш са на петорна цена. Енергоносителите, горива, ток и всичко поскъпва. Бизнеси фалират и много хора са на улицата без работа на помощи. Соц.разходи се вдигат. На всичкото отгоре се предоставят помощи и оръжие за милиарди на Украйна с лозунга войната да спре. Заради това никой не купува коли.
  • #3
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Логиката ( преди 1 година )
    А всъщност е точно обратното. Пазара на употребявани автомобили в западна Европа се свива, защото са намалели продажбите на нови автомобили и понеже по-малко хора си сменят автомобилите, на вторичния пазар автомобилите също намаляват и заради недостига цените им се вдигат, защото за разлика от пазара на нови автомобили, търсенето на пазара за употребявани автомобили не е намаляло. Разбира се по-високите цени ограничават продажбите, но ако търсенето спре, цените ще паднат.
  • #2
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Антилогика ( преди 1 година )
    В статията липсва каквато и да е логика и причинно-следствени връзки между безразборно нахвърляните факти. Обикновено когато за нещо няма търсене, то се натрупва при продавачите и цените му падат. Тук хем няма търсене, хем цените са били вдигнали, хем продавачите няма какво да предложат!