fallback

Въпреки кризата продажбите в България продължават да растат

Пазарът на нови автомобили в Европа записва спад за девети месец поред

Продажбите на нови автомобили в Европа продължават да падат. Според доклада на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), март беше деветият пореден месец, в който автомобилният пазар завършва на червено - броят на регистрираните автомобили е намалял с 20,5% спрямо същия месец на 2021 г. - до 844 187 бройки.

Експертите посочват като основно причина недостиг на компоненти, който се превърна в още по-сериозен след руското нападение на Украйна. През март се се отчита и на четирите най-големи пазара в ЕС, като най-малък е в Германия (-17,5%). Във Франция търсенето е спаднало с 19,5%, в Италия с 29,7%, а в Испания с 30,2%.

В същото време някои пазари, сред които е и българският, отчитат увеличение на продажбите. През третия месец на годината у нас са регистрирани 2697 нови автомобила, което е с 25,2% повече от същия месец на 2021 г. По-голям ръст се отбелязва само в Исландия – 50,2%, Ирландия – 40,4% и Румъния – 40,2%.

Що се отнася до първото тримесечие на 2022 г., броят на регистрираните нови автомобили намалява с 12,3% - до 2 245 976 бройки. „Лидер“ по спад на големите пазари е Италия – 24,4%, следван от Франция – 17,3%, Испания – 11,6% и Германия – 4,6%.

България отново е на обратния полюс, като за тримесечието у нас са продадени 5884 нови коли (ръст от 19,5%). Румъния отчита увеличение с 39,6%, Словакия – с 24,8%, а Исландия – с цели 51,1%.

При марките най-голям спад през март отчита концернът Stellantis, чиито продажби са паднали с 30,3%. Следват Volkswagen Group - с 25% и Renault Group - с 12,5%. Някои марки обаче отчитат ръст - Porsche се подобри с 13,6%, DS - с 22,3%, а Dacia - със 17,9%.

fallback
  • #12
    7 ( преди 2 години )
    Не, бензинче.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е елементарна и тя е че увеличените продажби се дължат на реекспорта. Неслучайно ако забелязвате увеличените продажби са в на са на бедни пазари като България Румъния Словакия и така нататък. Реекспорта се случва заради това че цените на колите на тези бедни пазари са по-ниски отколкото в развитите страни от Европейския съюз и другата причина в момента е че има доста непродадени нови автомобили на бедния пазар защото хората нямат пари и те ги изнасят навън където ще бъдат закупени.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Два дена ще има статии за това как половината от колите са за регистрирани за износ
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди три месеца купих дялове в един инвестиционен фонд и са +6.7%.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    По принцип кола и техника винаги са чист разход и са много далеч от инвестиция. Освен ако не говорим за нещо колекционерско, но то и като ново не е по джоба на масовия човек. А колекционерските коли искат и по една торба пари за поддръжка преди да можеш да ги продадеш с печалба.
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Много си прав, но *** не могат да го разберат. Честито на печелившите
  • #6
    Долния ( преди 2 години )
    Сравнението ти е доста тъпо. И между другото, колата която си купувам тези дни, съм я поръчал преди месеци.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Да си купиш сега кола е като да си купиш фабрика на 09 септември
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    По мои наблюдения тук всеки който е скатал някакви пари в момента панически купува кой каквото се сети, апартаменти, коли, компютри, телевизори всичко - така или иначе тези пари съвсем скоро ще се обезценят доста сериозно.
  • #3
    carpe_diem ( преди 2 години )
    "Във Франция търсенето е спаднало с..." - търсенето не е спаднало, намалените продажби са в следствие на забавени доставки, което значи, че предлагането е спаднало... Аман от журналисти, честно...
fallback
Последни