IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi показа бъдещето на бизнес-пътуванията

Миниванът Urbansphere Concept изминава 750 км с едно зареждане

След като дълго време подклаждаше интереса на публиката, Audi най-после представи концепцията Urbansphere. Това е най-новият член семейството от автономни автомобили на бъдещето на германския производител, като с него марката се фокусира върху шофирането в мегаполиси с висока гъстота на населението.


Audi Urbansphere Concept


Концепцията Urbansphere е резултат от работата на дизайнерските студия на Audi в Пекин и Инголщат. В компанията особено разчитат на потенциални клиенти в Китай, които биха оценили подобно превозно средство, тъй като то би било много удобно за придвижване в големите градове в страната.

Интериорът на автомобила с електрическо задвижване е високотехнологичен, като любопитното е, че той е проектиран преди екстериора. Целта е превозното средство да представлява луксозен салон на колела, който да предлага на пътниците подходящо пространство, докато се движат в суматохата на града. Интериорът включва четири седалки, разположени на два реда. Това оставя достатъчно място за седалките да се накланят до 60 градуса, а разгъваемите поставки за крака да се разгънат. В подглавниците са вградени високоговорители.


Audi Urbansphere Concept


Информационно-развлекателната система за пътниците отзад е разположена на прозрачен екран, който се върти надолу от тавана. Екранът е широк почти колкото кабината. Пътниците могат да разделят екрана на две, ако искат да гледат различни неща по едно и също време. Системата е така проектирана, че пасажерът да може да я ръководи, дори ако седалката е наклонена докрай.

В същото време сензорите също могат да открият дали човек е стресиран, като превозното средство може дори да предложи активиране на приложение за медитация. Друга особеност на арматурното табло е, че инструментите са проектирани върху дървен панел, който се простира по цялата ширина на автомобила.


Audi Urbansphere Concept


Подобно на останалите членове на това семейство концепции на Audi, Urbansphere има автономна способност от ниво 4. Това означава, че автомобилът разполага с конвенционални средства за управление, ако човек иска да шофира, но превозното средство може да се придвижва и само. От Audi твърдят, че тази технология ще може да се използва за серийни автомобили в средата на десетилетието.

На снимките не си личи, но Urbansphere е огромен в сравнение с други модели на марката. Автомобилът е дълъг 5,51 метра, което му дава най-големия вътрешен обем в историята на Audi. За сравнение, Cadillac Escalade е дълъг 5382 метра. Дизайнът на автомобила смесва черти от миниван и кросоувър, като предната част е с къс надвес. Предното стъкло е стръмно наклонено и се превръща в плосък покрив.


Audi Urbansphere Concept


В задната част впечатление прави големият набор от триъгълни LED-светлини, които могат да светят в сложни шарки. Освен че действат като фарове и задни светлини, тези елементи могат да показват съобщения до други участници в движението като голям червен X или голям мигач. Сред особености на Urbansphere са и вратите, отварящи се срещу посоката на движение.

В основата на модела е архитектурата Audi Premium Platform, която разполага с батерия с капацитет 120 кВт/ч. Според създателите на електромобила, това би трябвало да му осигури пробег от 750 км с едно зареждане. Задвижването е поверено от два електромотора – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 400 к.с. и 690 Нм въртящ момент.


Още снимзки на впечатляващата концепция - вижте в галерията:

Снимки: Audi

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Картинки, хаха, точно Ауди са с прототипи най-близо до серийните производства, Виж Е-tron GT например. Концепцията е обикновено е като за след 20-50 години напред във времето, предположение/идея какъв ще е живота на хората, ка ще се промени, как ще изпозва даден продукт или услуга. Прототип е по скоро когато е 3-5 години примерно преди серийна версия на автомобила.
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е стар концепт на Рено.
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Пак картинки? ( преди 2 години )
    Какви са тези концепции? Хората вече показват поне прототипи, които са с малко се различават от серийното производство и обявяват това производство за същата или следващата година. Тези като руснаците само мултики показват!