IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите на Tesla вече идват без кабел за зареждане - като iPhone

Производителят на електрически превозни средства тръгна по пътя на Apple

Преди две години технологичния гигант Apple спря предоставянето на зарядни устройства, кабели и слушалки при покупката на нов iPhone от клиент. След това същото започнаха да правят и други производители на смартфони, а сега идва ред и на компании, произвеждащи електрически превозни средства.


Tesla кабели


Напълно очаквано, първата от тях е Tesla, която вече не доставя на клиентите си никакви кабели за зареждане с автомобилите. Трябва да се отбележи, че първоначално в комплекта на всеки модел на марката имаше два кабела за зареждане - NEMA 14-50 и NEMA 5-15. Първият е за по-бързо зареждане, вторият е за свързване към обикновен домашен електрически контакт.

Първият кабел отдавна е изваден от пакета, предлаган на клиентите, като се продава отделно на цена от 400 долара. Сега вече същото се случва и с втория, като цената му е 200 долара. Това, което е по-важно – в момента и двата аксесоара не са налични за поръчка на официалния уебсайт на Tesla, тъй като са изчерпани.

В същото време, въпреки отказа от продажба на кабели за зареждане, американският производител не намалява цените на своите модели. Дори напротив – през март Tesla увеличи цените на автомобилите си, продавани в САЩ и Китай.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Съществуването на двг няма общо със съществуването на електирката освен до толкова да намалеят двг колите че подържането на бензиностанциите да стане нерентабилно да ги закрият и да няма отде да зареждаш ама едва ли
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А ДВГ скоро ще умре, защото само Тесла е договорила доставка на материали за производство на батерии за 40 милиона автомобила през 2030 година, като с тях смята да произвежда 20 милиона автомобила само със своята марка. Отделно са договорили и доставки на готови батерии от други доставчици. Могат да продават готови бактериини пакети на останалите производители, които и сега само сглобяват произведеното от други поддоставчици, а не си произвеждат частите сами.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти откъде падаш? Точно това се случва на практика. Защо мислиш, че Toyota не може да си намери доставчик на батерии за скромните 12 хиляди броя, които иска да произведе годишно? Никой няма толкова "огромни" наличности, затова ще произведе първия си модел с батерии от 2 различни производителя. А за същата тази година, Тесла се очаква да произведе 1,6 милиона автомобила без проблеми с доставките за батерии. А Тесла е договорила и материалите за батерии до 2030г. Нови производители на батерии?
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти даваш ли си сметка какво говориш бе ако Тесла прави това това означава че блокира другите производители да произвеждат а това ще доведе до две неща Ще дойдат нови играчи на пазара за батерии и второ Двг няма да умре скоро ама никак
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ама ако знаеш колко си далеч от истината! Всички големи производители на батерии доставят на Тесла и с изключение на samsung, Тесла е най-големият им клиент и и доставят най-голямата част от продукцията си. При panasonic делът е 95% от произведените батерии. Също така имат дългосрочни договори за увеличаващи се количества плюс всичко което могат да произведат допълнително. Отделно Тесла построй най-големите фабрики за производство на батерии. Познай кой ще има проблем през следващите години?
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямат капацитета не разчитат на поддоставчици което не може да свали цените защото Тесла се опитват да си пеоизвеждат всичко сами а такива се наричат монополисти.Но те са Аут вече излезе новият Меган електрик скоро и деуги и никой освен облъчениет които купувят и апле ще купуват Тесла а това ще ги направи точно като Апле нишов производител а след като Индиици Руснаци Азиатци и тн. му вземат и космическия бизнес бай Илон ще ходи да сади царевица.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    истина ( преди 2 години )
    по-скоро ще си купя рено или фиат отколкото тесла! хората които имат тесла след 4-5 година ще го разберат!