IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Руската военна машина с италиански корени, която стана жертва на политиката

Многофункционалният брониран автомобил Lynx се използва от редица други държави

В началото на века италианският производител Iveco разработва автомобил за армията, който трябва да осигури висока защита на екипажа си – както при обстрел, така и при попадане на мина. За да бъдат сведени до минимум щетите от експлозия, долната част на машината получава специална V-образна форма, която разсейва взривната вълна. Бронята има способността на да се деформира, за да абсорбира тази вълна.


Iveco LMV


Бронята LMV защитава от попадения от куршуми с калибър 5,45 и 7,62 мм. Освен това на машината на Iveco могат да бъдат окачени допълнителни бронирани панели, като в този случай превозното средство ще издържи дори на огън от тежки картечници.

Този брониран автомобил тежи 6,5 тона, като дължината му е 5,5 метра. Двигателят е дизелов с мощност 185 к.с., което позволява развиване на максимална скорост от над 130 км/ч. Трансмисията е автоматична, а пътният просвет достига 473 мм.


Iveco LMV


Въоръжението на колата може да бъде различни картечници или гранатомет. Възможно е да се използва специален модул за дистанционно управление, който позволява да се води стрелба от разстояние. Тя е напълно готова през 2001 г., като получава името LMV, което всъщност е абревиатура на „Light Multirole Vehicle”. В превод на руски това означава „Леко многофункционално превозно средство“.

През 2009 г. руската компания КамАЗ закупува два Iveco LMV, които предизвикат интерес от страна на Министерството на отбраната на Руската федерация. То купува и няколко готови комплекта от италианците, а година по-късно е взето решение, автомобилът да постъпи на въоръжение в руската армия. Първата закупена партида е от 1775 комплекта, които са сглобени в Русия. А автомобилът получава ново име – Lynx (рис).


Iveco LMV


Всичко изглежда наред, но през 2013 г. руснаците се отказват от закупуване и сглобяване на бронираната машина. Това става по чисто политически причини – по това време е приключена разработката на руския автомобил от този клас, който получава името „Тигър“. И не върви да бъде използвана чуждестранна машина.

Експертите обаче са категорични, че Lynx значително превъзхожда „Тигър“ по отношение на сигурността. Машината на Iveco издържа на експлозия от мина от 8 килограма тротилов еквивалент. Има информации, че при атака в реални условия с 20 кг тротил екипажът на колата е оцелял, макар и с наранявания.


Iveco LMV


В същото време „Тигърът“ изобщо не е защитен от мини, а на места бронята му е пропуснала куршуми от калибър 5,45 мм. И най-важното – конструкцията на Lynx позволява поставяне на допълнителна защита, докато при руската кола няма подобна възможност. Освен, това LMV е по-комфортен и позволява инсталиране на модули за стрелба от разстояние.

Има обаче и друга версия за решението на руснаците да се откажат от Lynx и тя е, че „Тигър“ е 5 пъти по-евтин. Това обаче не пречи на много армии по света – от Норвегия до Тунис, да използват италианската машина.



0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Кобрабг ( преди 2 години )
    Вижте сравнение и мнението на руските специалисти които са тествали и двете машини и ще видите защо са се отказали от Ивеко .За това ,че Тигър пропускал леки глокшуми са глупости . В интернет има видео дето показва как се изпитва в Русия .А това Ивеко да издържи обстрел с тежка картечница не е измислена такава прикачена броня за такава машина
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Русия все още е конглокентно способна във военната индустрия единствено с подводници и хеликоптери. Със сухопътната техника са поне 30 години изостанали....
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Пинко ( преди 2 години )
    7 като гледам как украинците ги дупчат тия Тигри и цялата ти теория за балистическа защита звучи като виц.
  • #9
    23 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Руските командири не се интересуват от живота на войничетата, за тях е важно количеството, а не качеството. Те са си така още от втората световна, няма развитие.
  • #8
    5 rate up comment 17 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    И защо да е жертва на политиката? Хората искат да ползват нещо свое производство, което им излиза и по евтино. А не да дават парите си на чужди държави! Ние само като внасяме всичко от А до Я да не сме цъфнали и вързали?
  • #7
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Глупост е, че някой пише по тема която не разбира или му плащат да пише по нея. Газ Тигър е с ниво на балистическа защита 5 - 5 класс баллистической защиты по ГОСТ Р 50963-96, което няма нищо общо с ниво на защита от взрив, просто са различни. Нивото на балистическа защита определя защитеността от глокшуми и осколки. Има вариант на Тигър-6а който уж има ниво на защита по Stanag level 2mine, но нито е изпитван за това, нито е произвеждан серийно. Или обикновения Тигър няма ниво на защита от мини.
  • #6
    5 rate up comment 14 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Да бе те само италианците знаят как да обработят стоманата и седлаките така че да издържат на нам къв си тротилов еквифалент и да отведът енергията навън.Те другаде у света изобщо стомана не са виждали.Микеланджело ше да я е открил
  • #5
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютна глупост е написаното и за бронирането.Газ Тигър е с ниво на бронировка 5 което е по-високо от на това Ивеко.Нямам идея кой е писал статията,но преди да пускате проверете добре източниците,че става неловко.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Iveco LMW/Lynx Машината е сертифицирана по STANAG 4569 Level 2a mine, тоест да издържа на взрив с до 6 кг тротилов еквивалент, защитната и система и изградена около така наречената клетка за екипажа която има за цел да абсорбира и изведе енергията на взрива настрани, защитните седалки за екипажа издържат до 7,5 g претоварване, останалите компоненти извън клетката е предвидено да абсорбират част от енергията на взрива. Има и други елементи в дизайна с цел защита на екипажа при екплозия.
  • #3
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ...хотели как лучше, а получилось как всегда.