В началото на века италианският производител Iveco разработва автомобил за армията, който трябва да осигури висока защита на екипажа си – както при обстрел, така и при попадане на мина. За да бъдат сведени до минимум щетите от експлозия, долната част на машината получава специална V-образна форма, която разсейва взривната вълна. Бронята има способността на да се деформира, за да абсорбира тази вълна.
Бронята LMV защитава от попадения от куршуми с калибър 5,45 и 7,62 мм. Освен това на машината на Iveco могат да бъдат окачени допълнителни бронирани панели, като в този случай превозното средство ще издържи дори на огън от тежки картечници.
Този брониран автомобил тежи 6,5 тона, като дължината му е 5,5 метра. Двигателят е дизелов с мощност 185 к.с., което позволява развиване на максимална скорост от над 130 км/ч. Трансмисията е автоматична, а пътният просвет достига 473 мм.
Въоръжението на колата може да бъде различни картечници или гранатомет. Възможно е да се използва специален модул за дистанционно управление, който позволява да се води стрелба от разстояние. Тя е напълно готова през 2001 г., като получава името LMV, което всъщност е абревиатура на „Light Multirole Vehicle”. В превод на руски това означава „Леко многофункционално превозно средство“.
През 2009 г. руската компания КамАЗ закупува два Iveco LMV, които предизвикат интерес от страна на Министерството на отбраната на Руската федерация. То купува и няколко готови комплекта от италианците, а година по-късно е взето решение, автомобилът да постъпи на въоръжение в руската армия. Първата закупена партида е от 1775 комплекта, които са сглобени в Русия. А автомобилът получава ново име – Lynx (рис).
Всичко изглежда наред, но през 2013 г. руснаците се отказват от закупуване и сглобяване на бронираната машина. Това става по чисто политически причини – по това време е приключена разработката на руския автомобил от този клас, който получава името „Тигър“. И не върви да бъде използвана чуждестранна машина.
Експертите обаче са категорични, че Lynx значително превъзхожда „Тигър“ по отношение на сигурността. Машината на Iveco издържа на експлозия от мина от 8 килограма тротилов еквивалент. Има информации, че при атака в реални условия с 20 кг тротил екипажът на колата е оцелял, макар и с наранявания.
В същото време „Тигърът“ изобщо не е защитен от мини, а на места бронята му е пропуснала куршуми от калибър 5,45 мм. И най-важното – конструкцията на Lynx позволява поставяне на допълнителна защита, докато при руската кола няма подобна възможност. Освен, това LMV е по-комфортен и позволява инсталиране на модули за стрелба от разстояние.
Има обаче и друга версия за решението на руснаците да се откажат от Lynx и тя е, че „Тигър“ е 5 пъти по-евтин. Това обаче не пречи на много армии по света – от Норвегия до Тунис, да използват италианската машина.