IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво ни готви МВР: 21 ключови промени в Закона за движение по пътищата

Сбогом на синия талон, до 6000 лева глоба за каране в аварийната лента и максимум 130 км/ч на магистралата

Българският Закон за движение по пътищата спокойно може да кандидатства за Книгата с рекордите на Гинес: за времето от обнародването му през пролетта на 1999 година той е поправян цели 96 пъти - а сега МВР е внесло за обществено обсъждане предложение за 97-о изменение. Това прави средно по една поправка в закона на всеки 2.8 месеца.


аварийна лента
Нашето мнение: проблемът не е в размера на глобите, а в това, че повечето от тях рядко се налагат. Ето един пример от миналата година, че карането в аварийната лента си остава масово въпреки глобата от 1000 лева. Но колко такива глоби са наложени изобщо?
 
 
Предлаганите промени, които можете да видите на сайта на министерството, са насочени в две основни посоки. Едната е намаляване на излишните административни изисквания и дигитализация: отпадат например синият талон и напълно безсмислените стикери за "Гражданска отговорност", за които от години си плащаме чинно по 10 лева на калпак. Втората посока е увеличаване на наказанията за почти всички основни нарушения: превишена скорост, неправилно паркиране, липса на документи и така нататък. Освен това МВР настоява максималната скорост по магистралите отново да се намали до 130 км/ч от сегашните 140.

Краткият коментар на Automedia: ако Министерство на вътрешните работи влагаше толкова усилия в налагането на законовите изисквания, колкото влага в постоянното им пренаписване, ситуацията по пътищата щеше да изглежда съвсем различно. Повечето от санкциите и досега бяха достатъчно големи, за да принудят шофьорите да спазват правилника - само че почти не се налагаха. Пътните полицаи се фокусират върху няколко основни нарушения (скорост, употреба на алкохол, неправилно паркиране), докато други остават напълно пренебрегнати. Колко глоби са издадени за каране в аварийната лента на магистрала - масово явление у нас? Колко са глобените за изхвърляне на боклуци по пътя? Впрочем при законови промени на всеки три месеца вероятно и самите полицаи не успяват да следят закона и не са наясно какво точно предвижда поредната му версия.
    
     
Основните промени в Закона за движение по пътищата (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблем, който не виждам да са разрешили, е срокът за провеждане на ГТП. В момента е една година без 1 ден. Така ГТП не може да се прави на една и съща дата всяка година, заедно с ГО и каско. А това увеличава шанса човек да забрави.
  • #10
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С две ръце подкрепям 130 на магистрала. Не че 140 е висока скорост сама по себе си - проблемът е в делтата между бавната и бързата лента. Колкото по-голяма е, толкова по-опасен е пътят.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    мисля че е по добре да слагаме бордкамери и да ядем шамари от служителете на реда и после доказателствата в съда и няма да остане пътен полицай в системата изяш шамар уволни полицай новите стикери са в продажба в големите търговски вериги и бензиностанциите
  • #8
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко до извесна степен е приемливо и до някъде е така в ЕС, само това за мотоциклетите противоречи тотално и ще бъде махнато. Няма как и няма причина да забраниш категориите А1 и А2 да стъпват на високоскоростен път или магистрала. Никъде по свете го няма това определено глупаво нещо, което са измислили.
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    wladoal ( преди 2 години )
    Единственото смислено за мен е вдигането на минимално допустимата скорост на магистралата. От 50 на 70 км/ч. Голяма е разликата между максималната и минималната допуста скорост и стават инцикенти.
  • #6
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Само не разбрах защо трябва да си плащам глобите до един месец, за да карам. В много случаи хората с месеци не разбират че имат глоби, пак едни пари да се вземат
  • #5
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    първия признак на слабо управление - вдигане на глоби и налози. Не вярвах че може да съществува по-нагло парче от банкянското, но явно съм бил грешка
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По испанските магистрали авариината лента е много тясна и не позволява движението на подобни шанаджии като тези от снимките
  • #3
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Абсолютна ненормалщина! Просто са полудели за пари!!! а в същото време 40% от катастрофите стават при отнето предимство, а други 35 при несъобразена т.е разрешена скорост. Цялата работа е като те спрат, да не се налага да ти удрят шамар, за да им платиш, а да знаеш, че е по-изгодно да кихнеш колкото ти искат! Егати променителите егати чудото, Рашков пак е бил пиян! Връщайте престъпната тиква!
  • #2
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Цялата държава втасала, намерили с какви глупости да се занимават. Само с глоби хазна не се пълни...но пък е най-лесно.