IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво ни готви МВР: 21 ключови промени в Закона за движение по пътищата

Сбогом на синия талон, до 6000 лева глоба за каране в аварийната лента и максимум 130 км/ч на магистралата

Българският Закон за движение по пътищата спокойно може да кандидатства за Книгата с рекордите на Гинес: за времето от обнародването му през пролетта на 1999 година той е поправян цели 96 пъти - а сега МВР е внесло за обществено обсъждане предложение за 97-о изменение. Това прави средно по една поправка в закона на всеки 2.8 месеца.


аварийна лента
Нашето мнение: проблемът не е в размера на глобите, а в това, че повечето от тях рядко се налагат. Ето един пример от миналата година, че карането в аварийната лента си остава масово въпреки глобата от 1000 лева. Но колко такива глоби са наложени изобщо?
 
 
Предлаганите промени, които можете да видите на сайта на министерството, са насочени в две основни посоки. Едната е намаляване на излишните административни изисквания и дигитализация: отпадат например синият талон и напълно безсмислените стикери за "Гражданска отговорност", за които от години си плащаме чинно по 10 лева на калпак. Втората посока е увеличаване на наказанията за почти всички основни нарушения: превишена скорост, неправилно паркиране, липса на документи и така нататък. Освен това МВР настоява максималната скорост по магистралите отново да се намали до 130 км/ч от сегашните 140.

Краткият коментар на Automedia: ако Министерство на вътрешните работи влагаше толкова усилия в налагането на законовите изисквания, колкото влага в постоянното им пренаписване, ситуацията по пътищата щеше да изглежда съвсем различно. Повечето от санкциите и досега бяха достатъчно големи, за да принудят шофьорите да спазват правилника - само че почти не се налагаха. Пътните полицаи се фокусират върху няколко основни нарушения (скорост, употреба на алкохол, неправилно паркиране), докато други остават напълно пренебрегнати. Колко глоби са издадени за каране в аварийната лента на магистрала - масово явление у нас? Колко са глобените за изхвърляне на боклуци по пътя? Впрочем при законови промени на всеки три месеца вероятно и самите полицаи не успяват да следят закона и не са наясно какво точно предвижда поредната му версия.
    
     
Основните промени в Закона за движение по пътищата (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #21
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Айде бе, текезесарчета некъпани, нямало къде да се кара освен в аварийната лента... Карате там само за да се направите на по-хитри от другите и да изпреварите колоната. Все едно нещо друго сте изпреварили в живота, спрелчовци
  • #20
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Я кажи в колко държави в Европа има ограничение 140 и в колко 130 и по-малко. Или не си се интересувал. Или да ти преведа - как държава с доста посредствена пътна мрежа има най-високото ограничение за скорост в Европа?
  • #19
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Филипов ( преди 2 години )
    А нещо за купените книжки и скъпите лимузини карани от хора без основно (или купено такова), неможещи да пишат и говорят на български език? Не знам как е по другите области, но в североизточна България е пълно с *** наркотрафиканти, дилъри и сводници които се разхождат денонощно в лимузини за по 100-200 бона, мият ги всеки ден на скъпи автомивки, и харчат в супермаркети по 100-200 лв на ден, безработни и без образование ***. Но, институциите нехаят.
  • #18
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Боко тиквата крадеше яко, обаче тея новите не му отстъпват по нищо. Даже го превъзхождат в много неща. В шуробаджанащината например са по-добри. Назначиха си приятели, роднини, любовници навсякъде и то от некадърни по-некадърни. Така, че е вярно името, че не е продължаваме промяната, а Подмяната. Пще повече, че искат и във войната да ни вкарат, както и да плюят на историята ни и да пуснат макетата без те да са изпълнили основни неща в нормалните отношения с нас.
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    За пореден път се чудя, защо няма реални измервания на време за пътуване по различните, основни маршрути, със спазване на всички пътни знаци?! Колко време отнема София - Варна, София - Бургас, Варна - Пловдив и т.н.? Предполагам, защото времената са такива, че излиза, че няма икономика, няма нормален транспорт, няма нищо в тъполандия! Затова и не поставят камери за време на придвижване от т.А до т. Б, ще лъсне цялата несъстоятелност на претенции им! А правителствените дали спазват ограниченията?
  • #16
    6 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако бойко тиквата, Апи и Г. Р. О. Б. не крадяха средствата за пътищата можеше и да не кара българина в аварийната лента. Но тиквата предпочете да складира всичките пари дълбоко в ануса си, а сега с тях се наложи да се разплати на ФАЩ и да си купи свобода. Пари на вятъра с две думи или както обича да се изразява Гриша Ганчев - директно в канала.
  • #15
    7 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като няма нормален път, където да се кара - нормално да караш в аварийната лента - единственото платно, което не е осеяно в кратери и 50 нюанса крадливо гербаджийско сиво
  • #14
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Големи глупости има и скоро пак ще бъде променяно нещо. Аз не мога да разбера що толкова се упражняват върху това. Направо да вземат немския закон и да го приложат у нас и да не се занимават с глупости. Между другото глобите и наказанията в Германия са по-ниски, но най-важното е, че се изпълняват. У нас вдигат глобите, за да могат ченгелите на пътя да вземат по-големи рушвети. Една от най-големите разлики е глоба за паркиране. В немско е 15 евро а в БГ искат 100 лв. Над 3 пъти разлика.
  • #13
    15 rate up comment 1 rate down comment
    50 лева глоба за хвъ ( преди 2 години )
    Трябва да е 5000 лв. *** живее като свня вкъщи и няма против да дрифти и ходи в собствените си фасове, кутии от цигари и черупки от яйца - просто е далеч от Европа, на която се възхищава колко била чиста...
  • #12
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Обективно ( преди 2 години )
    повечето нови промени звучат разумно, но не ми харесва, че за изхвърляне на *** от колата глобата е 50 лева. Тая глоба трябва да бъде поне 300 лева!!! Също малко малоумно ми се струва да си носиш постоянно документите за колата(за да нямаш глоба), при положение, че имат достъп до всякакъв вид електронни масиви през таблетите си.