fallback

При 3 лева за литър бензин, оправдано ли е да монтираме АГУ?

Отговорът е положителен, стига обаче да намерите добър майстор

Т.нар. двугоривни автомобили, тези, които се движат и с бензин, и с газ пропан-бутан са доста разпространени у нас. Въпреки това много хора все още карат автомобилите си само на бензин, но сега, с цени за литър от почти 3 лв. мнозина се замислят дали да не оборудват колата си с АГУ. Доколко е оправдано такава операция, ви разказваме сега.

От където и да го погледнете, придвижването на пропан-бутан винаги е било по-изгодно, но съществуват и някои недостатъци. Първият е да намерите добър майстор, защото в България сервизи има много, но качествени майстори - не. Особено що се касае до монтаж и настройка на автомобилни газови уредби. Освен това, за да монтирате "бутилката" ще трябва да се лишите или от резервно колело, или от място в товарния отсек. Трябва добри да проучите и дали вашият бензинов двигател понася добре монтирането на АГУ. Дотук с минусите.

Иначе, зареждате наполовин цена, а ако моторът ви на бензин харчи средно 8-9 литра бензин на 100 километра пробег, то на газ разходът ще се покачи (при правилен монтаж) с около литър, литър и половина най-много. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.

И още нещо. Добре е да пресметнете (грубо) по колко километра годишно изминавате с вашата кола. Ако те са от порядъка на 5 000, то тогава, предвид цената на самата уредба, монтажът не е дотам оправдан. Ако обаче изминавате 15 000 километра на година и приемем, че цената на бензина е около 3 лв. за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба.

fallback
  • #11
    До 4 ( преди 2 години )
    Нямам идея дали си виждал кола на газ но това с 30-40% е смехотворно. При температура под нулата минава на газ след един километър в София. Останалите 6 до работа са на бензин. За извънградско изобщо не искам да повдигам темата. Иначе за АГУ има няколко прости правила - правилния двигател, правилната уредба, правилния сервиз. И само тогава проблеми няма.
  • #10
    Чипът ( преди 2 години )
    С директно впръскване съм и там нещата са сериозно дни като цена. За съжаление дори големите сервизи не се наемат да влагат на такова впръскване
  • #9
    V6 ( преди 2 години )
    Такситата слагат газ и минават по 800 хил.км. Хубав газов инжекцион (има спортен режим) и иридиеви свещи (има такива LPG серия, създадена специално за японските таксита) и колата спи и лети. А и е най-чистото - в полузатворени складове се допускат само газокари. Гърнето е лъскави като вилица. Дизел=тракане, сажди, мръсотия.
  • #8
    Бастри ( преди 2 години )
    Карах на газ навремето , отказах се преди 17 години , няма смисъл.Загубите на средства, заради ремонти предизвикани от газта , убиват икономията от цената.А загубеното време и нерви при майстора, са чиста загуба.
  • #7
    Шифьорче ( преди 2 години )
    За една година газовото се избива. 24лв/100км бензин. 15,50лв/100км газ. Спестявате 85лв/1000км пробег . Естествено карате 2 пъти повече отколкото на бензин
  • #6
    Николин ( преди 2 години )
    Ако е с фабрична уредба газ или метан си струва . В противен случай когато самия агрегат не е проектиран за друго гориво стойността на ремонта може да "изяде" икономията.
  • #5
    Коста ( преди 2 години )
    Дали си струва АГУ зависи най-вече от пробега ви и начина ви на използване на автомобила.Ако не ви пречи да губите място в багажника/или загубата на рез. гума - можеАко шофирате доста км на година - над 7-10хил км - разликата в цената е съществена когато карате на газАко автомобила няма особено значение за вас че няма да е в оригинален вид и ще се прекарва допълнителна инсталация, ще се дупчи по него и т.н.
  • #4
    Fury ( преди 2 години )
    На който му е скъпо горивото да си купи електричка!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    На мен ми прегоряха клапаните от тая газ. 30% ми беше разликата без да смятам и ремонтите. Като сметна и тях нищо не съм спестил с тая газ.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    ако предстои да купите кола на бензин с идея да я газифицирате. И да, дори и по-новите коли без хидравлични повдигачи, имат проблеми с клапаните и трябва реглаж
fallback
Последни