fallback

При 3 лева за литър бензин, оправдано ли е да монтираме АГУ?

Отговорът е положителен, стига обаче да намерите добър майстор

Т.нар. двугоривни автомобили, тези, които се движат и с бензин, и с газ пропан-бутан са доста разпространени у нас. Въпреки това много хора все още карат автомобилите си само на бензин, но сега, с цени за литър от почти 3 лв. мнозина се замислят дали да не оборудват колата си с АГУ. Доколко е оправдано такава операция, ви разказваме сега.

От където и да го погледнете, придвижването на пропан-бутан винаги е било по-изгодно, но съществуват и някои недостатъци. Първият е да намерите добър майстор, защото в България сервизи има много, но качествени майстори - не. Особено що се касае до монтаж и настройка на автомобилни газови уредби. Освен това, за да монтирате "бутилката" ще трябва да се лишите или от резервно колело, или от място в товарния отсек. Трябва добри да проучите и дали вашият бензинов двигател понася добре монтирането на АГУ. Дотук с минусите.

Иначе, зареждате наполовин цена, а ако моторът ви на бензин харчи средно 8-9 литра бензин на 100 километра пробег, то на газ разходът ще се покачи (при правилен монтаж) с около литър, литър и половина най-много. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.

И още нещо. Добре е да пресметнете (грубо) по колко километра годишно изминавате с вашата кола. Ако те са от порядъка на 5 000, то тогава, предвид цената на самата уредба, монтажът не е дотам оправдан. Ако обаче изминавате 15 000 километра на година и приемем, че цената на бензина е около 3 лв. за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Минавам по 25 000 км на година на газ и не само си избих газовата през първите 6 м., но и колата си я изплатих от разликата в цените. Тоа е за 3 г. кой, както иска да ги смята работите! Дори и да се счупи нещо, колата се е изплатила вече, но вече 5-та година не ще и не ще да се строши. що така и аз не знам. Ако чета умниците по форумите до сега е трябвало да съм я хвърлил поне няколко пъти. Колата е Сузуки Витара 1,6 производство 2009 г. Разход на газ 8-9/100, Същата кола дизел харчи 7,5 л нафта
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Много хора се подлъгаха с дизелите, но истината е, че те излизат много по-скъпо. Не само в разхода на гориво, но и с ремонтите и проблемите, които имат. Дори и да случите на дизел на малко км. то българската нафта го скапва за отрицателно време и ремонтите започват. Ставате донор на сервизите. Минах го този път с няколко дизела и знам. После минах на газ и се родих. Хем по-евтино, хем никакъв проблем няма. Важното обаче е да имате кола, която носи на газ да не горят клапаните и добър газаджия.
  • #19
    Има смисъл ( преди 2 години )
    Имам зафира на газ преди 2 години и смених бутилката, значи зафирата кара на газ 12 години и си движи, нищо не е затегнало нищо не се е счупило, на газ гори около 2 литра над това дето гори на бензин,за магистрала става на въпрос. Ако караш много газта си е решение.
  • #18
    Анонимен ( преди 2 години )
    Газта е високо октаново гориво с висок температурен режим ! При евентуален проблем с топлообмена и охлаждането пържи двигателя до безобразие ! Накрая след около 7 години работа на газ двигателя затяга задират лагери в коляновият вал и Капитален ремонт !! Спестеното през годините от цена литър бензин за литър газ отива за части на двигателя и работа по възстановяването му !! Безсмислено е да караш на Газ!!
  • #17
    Факт ( преди 2 години )
    Повечето коли стават за газ, въпрос на цена на уредбата. Проблеми има само с клапаните на някои модели. Отпадат кахърите с некачествено гориво. Естествено, бобини, кабели и свещи трябва да са 100%изправни.Икономията е от 5 до 15лв/100км.
  • #16
    пропов ( преди 2 години )
    Аз съм ТОТАЛНО ПРОТИВ газ и дизел. След като състезателните коли не са такива, значи това не е за мен. Да, знам че Ауди и Пежо спечелиха Льо Ман с дизелаци, но само защото регламента има даваше предимство. Да, за ежедн. употреба е важно да се икономисва, но икономията е майка на мизерията. Газта просто не е опция за високо технолог. двигатели. Суха е и при чести високи натоварвания убива мотора. Ако караш колата яваш, като болен кон, газта не е проблем. Ако караш по агресивно - само бензин.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Карам кола на газ с директно впръскване, пали и върви само на газ или само на бензин, уредбата е течна фаза струваше 4200лв. Но колата на газ върви по-добре и е по-икономична от колкото на бензин. Защото газта постъпва в течно състояние в цилиндрите и охлажда, не в газообразно състояние. След монтажа ми се запази гаранцията на колата. Вече са 7г. 470000 км. Газта се изби, ами даже май почти изби цената на целия джип. Зависи дали е добра газовата уредба. Ако я сменя пак бих карал на газ течна фа
  • #14
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    40 000 на година с ЦЛК 320. БРЦ, кадърно монтирана и настроена. Разход на газ 9-12/100. Вече 5 години. Никакви проблеми. Дали на съм на сметка!?....
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Никога не е оправдано, ако се минават повече километри има други начини да се пести.
  • #12
    До 10 ( преди 2 години )
    Как за 100 000 км дотук нищо не се повреди на двигателя ми с хидравлични повдигачи и индиректно впръскване. Сигурно защото се изръсих 1500 лева в правилния сервиз. Равносметката - спестените пари от бензин са горе долу колкото цената на колата / втора ръка / + уредбата. Спрямо дизел спестеното като гориво не надхвърля 1500 лева но втора ръка дизел си е доста забавно приключение.
fallback
Последни