fallback

При 3 лева за литър бензин, оправдано ли е да монтираме АГУ?

Отговорът е положителен, стига обаче да намерите добър майстор

Т.нар. двугоривни автомобили, тези, които се движат и с бензин, и с газ пропан-бутан са доста разпространени у нас. Въпреки това много хора все още карат автомобилите си само на бензин, но сега, с цени за литър от почти 3 лв. мнозина се замислят дали да не оборудват колата си с АГУ. Доколко е оправдано такава операция, ви разказваме сега.

От където и да го погледнете, придвижването на пропан-бутан винаги е било по-изгодно, но съществуват и някои недостатъци. Първият е да намерите добър майстор, защото в България сервизи има много, но качествени майстори - не. Особено що се касае до монтаж и настройка на автомобилни газови уредби. Освен това, за да монтирате "бутилката" ще трябва да се лишите или от резервно колело, или от място в товарния отсек. Трябва добри да проучите и дали вашият бензинов двигател понася добре монтирането на АГУ. Дотук с минусите.

Иначе, зареждате наполовин цена, а ако моторът ви на бензин харчи средно 8-9 литра бензин на 100 километра пробег, то на газ разходът ще се покачи (при правилен монтаж) с около литър, литър и половина най-много. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.

И още нещо. Добре е да пресметнете (грубо) по колко километра годишно изминавате с вашата кола. Ако те са от порядъка на 5 000, то тогава, предвид цената на самата уредба, монтажът не е дотам оправдан. Ако обаче изминавате 15 000 километра на година и приемем, че цената на бензина е около 3 лв. за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба.

fallback
  • #31
    Бай Ганьо ( преди 2 години )
    Ей за тва при два автомобила си пърпоря с Ел. тротинетката на пък на системата
  • #30
    Ноки ( преди 2 години )
    Само, че никой не го контролира и съответно никой не спазва.
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    За още един минус се сещам, който за някой има значение - автомобили с АГУ немогат да паркират в подземни паркинги и гаражи.
  • #28
    ПРОДЪЛЖАВАМЕ ИЗМАМАТ ( преди 2 години )
    НАЛИ ЖИВЕЕМ ПО-ДОБРЕ?!КАКВА ГАЗ?? ВСИЧКО Е БЕЗ ПАРИ!!!ОЛИОТО ПОЕВТИНЯ НА 9лв.БЕНЗИНА Е САМО 3.35.....ХЛЯБА Е 2.40 ! ИМА ТАКЪВ ЧАЛГАНАРОД ИМА ТАКАВА СЛАБА ДЪРЖАВА!
  • #27
    Роналдо ( преди 2 години )
    Само алкохол вместо гориво юбреееерр
  • #26
    Анонимен ( преди 2 години )
    На който му е скъпо - градски и между градски транспорт. Който може да си позволи да кара личен автомобил избира според възможностите - газ, метан , бензин, дизел, електричество. Сигурен съм че всички които се хвалят че карат с алтернативно гориво години наред, няма да откажат чисто нов автомобил без значение от горивото - стига да им го позволяват възможностите. Лично за мен по-добро от чисто нов 6 цилиндров турбо дизел няма.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Астра 1,6 НЗ мотор 75 к.с. моноинжекция с газова за 200 лв. съм минал 380 000 км. за 15 г. без проблеми. Колата и газовата АГУ съм ги изплатил над 5 пъти.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е, че при правилен автомобил и двигател с добре монтирана газова уредба ти излиза най-евтино, кой, каквото ще да говори! Всичко друго са комплекси!
  • #23
    До 21 ( преди 2 години )
    Може да съм ***, но поне не броя стотинките, за да си ползвам колата. Сеш? И не живея в СофияТА под наем, а си взех апартамент, без да се налага да тегля какъвто и да е кредит и да се моля на банката, а те да ми отказват, защото имам кредит за БМВ-то, още един за ремонта на турбото, помпата, дюзите и скоростите на БМВ-то и един от кредисимо за нафта, дето съм взел да напълня "гюма" миналия месец покрай истерията за трите левчета.
  • #22
    barca9boy ( преди 2 години )
    Заслужава си, но много зависи от автомобила и качеството на газовата уредба. Аз съм с BRC газово на CLK 200 и съм много доволен. Сега за гледам за нещо ново, но всичко е с директно впръскване. А такива с оригинални газови уредби не се предлагат в България..
fallback
Последни