fallback

Mazda обясни защо залага на по-големи двигатели

Новият 3,3-литров дизел на японците ще покрие стандарта Eвро-7

Mazda въвежда в моделите си ново семейство големи двигатели с вътрешно горене. Това са 6-цилиндрови редови мотори, които се предлагат както с бензин, така и дизел и представляват пълно противоречие на това, на което залага автомобилната индустрия. А именно – предлагането на по-малки агрегати, които получават електрическа помощ.

Изглежда обаче японците са оставили именно най-доброто за накрая, тъй като 3,0-литровите бензинови и 3,3-литровите дизелови мотори ще бъдат последните двигатели с вътрешно горене. Това беше обявено от шефът на отдела за техническо развитие на европейското подразделение на марката Йоахим Кунц.

„Това ще бъде последното ни поколение двигатели с вътрешно горене, така че започваме подготовка за следващата ни цел, която определено е по-трудна. Ще инвестираме още в новите мотори, за да може те да отговарят на все по-строгите регулации за емисиите. Сигурни сме, че дизеловият ни мотор ще се справи със стандарта Евро-7, който ще влезе в сила по-късно през това десетилетие“, обясни Кунц.

Много други автомобилни производители вече изразиха опасенията си относно това как новият стандарт ще направи автомобилите, задвижвани с ДВГ, по-скъпи, за да може да се компенсират увеличените инженерни разходи, необходими за създаването на по-чисти двигатели. В Mazda обаче са на мнение, че на пазара има място за мотори с 6 цилиндъра, тъй като това дава повече пространство на инженерите за подобрения.

„Наличието на 3,3-литров двигател в гамата ни означава, че искаме да сме сигурни във въртящ момент и мощността. Заради по-строгото законодателство в ЕС новите ДВГ обикновено излизат с по-ниска мощност, като с новия ни дизелов мотор се опитваме да избегнем именно това“, каза още Кунц.

Засега от компанията не разкриват характеристиките на 3,0-литровия бензинов двигател, но вече са ясни тези на 3,3-литров дизел SKYACTIV-D. В стандартния си вариант той произвежда 228 к.с. и 500 Нм, докато версията e-SKYACTIV-D с мека хибридна технология повиша мощността до 251 к.с. и 550 Нм.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    А аз 380 изкарани от 3 литра. Не се заблуждавай - технологиите не са това, което бяха през 90-те. Няма никакъв проблем от малък обем да се изкарват много коне. Дири във Ф1 двигателите вече изкарват по няколко състезания, заедно с тестове и всичко. А това беше немислимо преди 10 г. Само една особеност има - Мазда са технологично импотентни. Затова се опитват все да се движат настрани, защото напред не могат.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз предпочитам 230 коня изкарани от 3.3 литра, пред 240 коня изкарани от 2.0 литра. Познайте защо. :)
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Трагедия. Те и за СкайактивХ се тупаха по гърдите, че ще покрие Евро6д, а в края на годината купуваха квоти от Тойота, а в Америка така и не го пуснаха. Оказа се пълен провал, въпреки че директно го пуснаха като микрохибрид, което не беше в първоначалните им планове. Мазда е една от най-неадекватните компании, да не кажа най-неадекватната.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната недомислица от Мазда. Не се учат от грешките.
  • #3
    Шестцилиндров ама ( преди 2 години )
    3.3 литров дизел подходящ само за големи модели е само с 230 коня та то мощността му е по-близо до мощните двулитрови дизели на други марки и по-малко от базов Модел 3 дори в мекохибридната версия
  • #2
    Селянин ( преди 2 години )
    Хубаво, ама само с толкова коне малко се губи смисъла от такъв голям мотор.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Евала ако успеят да покрият евро 7 с 3 литрови двигатели, но нещо съм скептичен.
fallback
Последни