fallback

Mazda обясни защо залага на по-големи двигатели

Новият 3,3-литров дизел на японците ще покрие стандарта Eвро-7

Mazda въвежда в моделите си ново семейство големи двигатели с вътрешно горене. Това са 6-цилиндрови редови мотори, които се предлагат както с бензин, така и дизел и представляват пълно противоречие на това, на което залага автомобилната индустрия. А именно – предлагането на по-малки агрегати, които получават електрическа помощ.

Изглежда обаче японците са оставили именно най-доброто за накрая, тъй като 3,0-литровите бензинови и 3,3-литровите дизелови мотори ще бъдат последните двигатели с вътрешно горене. Това беше обявено от шефът на отдела за техническо развитие на европейското подразделение на марката Йоахим Кунц.

„Това ще бъде последното ни поколение двигатели с вътрешно горене, така че започваме подготовка за следващата ни цел, която определено е по-трудна. Ще инвестираме още в новите мотори, за да може те да отговарят на все по-строгите регулации за емисиите. Сигурни сме, че дизеловият ни мотор ще се справи със стандарта Евро-7, който ще влезе в сила по-късно през това десетилетие“, обясни Кунц.

Много други автомобилни производители вече изразиха опасенията си относно това как новият стандарт ще направи автомобилите, задвижвани с ДВГ, по-скъпи, за да може да се компенсират увеличените инженерни разходи, необходими за създаването на по-чисти двигатели. В Mazda обаче са на мнение, че на пазара има място за мотори с 6 цилиндъра, тъй като това дава повече пространство на инженерите за подобрения.

„Наличието на 3,3-литров двигател в гамата ни означава, че искаме да сме сигурни във въртящ момент и мощността. Заради по-строгото законодателство в ЕС новите ДВГ обикновено излизат с по-ниска мощност, като с новия ни дизелов мотор се опитваме да избегнем именно това“, каза още Кунц.

Засега от компанията не разкриват характеристиките на 3,0-литровия бензинов двигател, но вече са ясни тези на 3,3-литров дизел SKYACTIV-D. В стандартния си вариант той произвежда 228 к.с. и 500 Нм, докато версията e-SKYACTIV-D с мека хибридна технология повиша мощността до 251 к.с. и 550 Нм.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    За мене трябваше да се премине плавно на хибриди ДВГ подпомагани с Ел мотори и чак тогава вул електрик. Имам предвид и за камиони бусове рейсове влакове всевъзможни неща. Но аз съм *** пияница така че мойто мнение не важи.
  • #16
    бъчваря ( преди 2 години )
    Най-сетне една добра новина от автомобилния свят.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Напомнят ми на ПСА, които 2008 пуснаха 3-литров дизел 6 цилиндъра, който за онова време имаше много добра мощност от 240 к.с., но беше принудително скопен на 350 НМ въртящ момент, защото скапаният японски автоматик Айсин - единственият, с който разполагаше корпорацията тогава - не поддържаше повече. При Мазда ограничението е от емисиите, но безмислеността е същата
  • #14
    Пропов ( преди 2 години )
    Мазда е точно Марката! Не е Модата или Екото. Те правят Коли. Естествено че не са за всеки. Народът масово вярва че 3 цилиндъра горят по малко от 6. Народът е наивен, необразован и послушен. Тия 3 цилиндъра имат смисъл единствено в градска среда. Ама там се кара малко и предимно на студен мотор. И това е зле и за консумацията и за мотора като цяло. Изкараш ли колата от града, големия мотор е цар. Ниски обороти, мощност - ако ти трябва и те така. Тогава 1.5 се задъхва и гори много.
  • #13
    К. ( преди 2 години )
    А сега, колеги, си представете, че СО2 не е отрова, че никой не го е еня колко СО2 изхвърля автомобила, че е важно да се намаляват отровите-серните и азотни окиси и саждите. Представете си, че глобалното затопляне е благодат, към който човешката !въглеродна! цивилизация винаги се е стремила. Колкото по-топло, толкова по-добре, топлината е равна на живот. Дали този свят не е по-добър от света на недоносчета, като Грета Тунберг? Какво ни стана бе, хора?
  • #12
    Ачи ( преди 2 години )
    Бъдете убедени, че японеца се е подсигурил!
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти да не мислиш, че Мазда прави коли за 3-та употреба от бай *** в БГ? Колата се кара 150 хил. и се хвърля.
  • #10
    112 ( преди 2 години )
    Мърморете колкото искате обаче ще имат доста ресурс двигателите, а японците са железни в това отношение. За 13 години от както имам моята не съм се интересувал къде какви сервизи има.
  • #9
    До 6 ( преди 2 години )
    То всеки предпочита така ама разходите да не са като за 3 литров ако ще е толкова голям със съответните разходи поне да има подобаваща мощност не да ускорява като бензинови 1.5 литрови модели
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Мхм, мда. То и ти май си леко технологично импотентен. С Евро 7, с всички рестрикции, на 2.0 литра мотор ако трябва да му докараш нивата на СО2, които се изискват, ще си движиш със 115 коня като в Голф 4 и до там. Да, знам, че от малки кубици могат да се вадят много коне. Друг е въпроса обаче.
fallback
Последни