IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alfa Romeo MiTo се завръща с техниката на Peugeot e-208

Новото поколение на хечбека ще бъде електромобил с 5 врати

Плановете на Alfa Romeo за бъдещето включват цял куп нови модели – от седани до кросоувъри, като това беше потвърдено от главният изпълнителен директор на компанията Жан-Филип Импарато. Може ли обаче към тях да се присъедини и хечбек?


Alfa Romeo MiTo


Изглежда отговорът е „да“, като все повече се засилват слуховете за завръщането на пазара на модела MiTo. Те бяха потвърдени, макар и отчасти, от шефа на британското представителство на марката Деймиън Дали, който заяви пред изданието Autocar:

„Марката има история на продажба на компактни спортни автомобили, като Alfasud, и това е интересен сегмент на пазара, който генерира големи продажби и предлага широки възможности. Първото MiTo беше кола с три врати, но ако имаше пет врати, щеше да бъде много по-успешен. Компактните и субкомпактни автомобили са много подходящи за електрификация, защото отговарят на нуждите на потребителя“, коментира Дали.


Alfa Romeo MiTo


Според информациите, новото MiTo ще използва платформата e-CMP на концерна Stellantis, която е в основата на Peugeot 208, Opel Corsa, Citroen C4 и DS 3 Crossback. Италианският хечбек ще получи същия задвижващ агрегат като Peugeot e-208 – един електромотор с мощност 134 к.с., който се захранва от батерия с капацитет 50 кВт/ч и може да измине 340 км с едно зареждане.

Другият вариант е следващото поколение на хечбека на Alfa Romeo да сподели конструкцията си с най-новия Fiat 500. Това обаче не изглежда логично, тъй като MiTo е с по-големи размери и ще има две врати повече от предшественика си, който се произвеждаше през периода 2008-2018 г. Технически хечбекът беше свързан с Opel Corsa D и Fiat Grande Punto, като се предлагаше с асортимент от бензинови и дизелови двигатели, съчетани, в зависимост от конфигурацията, с ръчни и автоматични трансмисии.

Снимки: YouTube

0 от 500