Новите автомобили в Европа поскъпнаха драстично в последните няколко години, но това е само началото, ако се вярва на Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia. С идването на бъдещия екологичен стандарт Евро 7 поскъпването ще се ускори, твърди френският мениджър в интервю за AN Europe.
Ле Вот посочва за пример сегмента на компактните кросоувъри, където преди десетилетие средната цена бе малко над 20 000 евро, а сега е 33 000 евро. "С Евро 7 ще бъде много по-висока заради още по-затегнатия контрол за емисиите", смята Ле Вот, който в миналото отговаряше в Renault за източноевропейския регион, към който спада и България (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук).
10 въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Тъкмо това правим с влизането в С-сегмента. Когато създавахме плана Renaulution с Лука де Мео, се запитахме: какъв е потенциалът на Dacia? Накъде да развиваме марката? Имахме различни опции. Едната беше да растем географски - да отидем в Австралия, в Южна Америка. Но щом технологичните ни активи ни позволиха да направим толкова конкурентна кола в В-сегмента, къде тогава е границата? Ще използваме същия принцип в С-сегмента. Подготвяме следващото поколение Duster, отново на CMF-B платформата, и също онова, което наричаме Bigster - един по-голям кросоувър.
Ако погледнете C-SUV сегмента днес, средната цена е 33,000 евро, и с Евро 7 ще порасне още доста. Тогава ще имате само хибриди - което значи повече технологии, повече тегло. Докато нашият Bigster ще е по същата рецепта като Jogger: олекотен, със страхотен дизайн и само с наистина нужните неща.