Новите автомобили в Европа поскъпнаха драстично в последните няколко години, но това е само началото, ако се вярва на Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia. С идването на бъдещия екологичен стандарт Евро 7 поскъпването ще се ускори, твърди френският мениджър в интервю за AN Europe.
Ле Вот посочва за пример сегмента на компактните кросоувъри, където преди десетилетие средната цена бе малко над 20 000 евро, а сега е 33 000 евро. "С Евро 7 ще бъде много по-висока заради още по-затегнатия контрол за емисиите", смята Ле Вот, който в миналото отговаряше в Renault за източноевропейския регион, към който спада и България (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук).
10 въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Да. Но е важно да се помни, че Dacia съществува заедно с Renault. Ние на практика преработваме инженерно базовия продукт на Renault. Новата ни платформа CMF-B произлиза от същата платформа, която групата използва за автомобили като Renault Clio и Captur. Но ни отне две години да я преработим така, че да позволи по-ниски цени. Това ни позволи да предложим Sandero със стартова цена под 10,000 евро.
Така че, когато цените растат, от голяма полза на групата е, че сме и от двете страни на пазара - Renault в горния сегмент, Dacia в долния. Все повече хора избират колата си рационално. Те не искат да дават 21,000 евро за кола, която преди четири години можеха да купят за 17,000. Това е от полза за Dacia, със сигурност.