Изпълнителният директор на корпорацията Stellantis - Карлос Таварес, на няколко пъти по-рано критикува европейските власти заради опита им за налагане на електромобили. Това обаче не попречи на Таварес да вземе участие в предпремиерното представяне на електрическото купе Maserati GranTurismo Folgore и да го подкара по пистата на Формула Е, разположена по улиците на Рим.
Шефът на Stellantis явно е скептично настроен към прехода на Европа към електрически превозни средства, като неведнъж изтъква значителните разходи за икономиката и околната среда, но в същото време уверено подготвя всички марки от концерна за пълна електрификация. Maserati, например, напълно ще се откаже от двигателя с вътрешно горене през 2030 г, а от 2025 г. всеки модел на марката ще има електрическа версия Folgore (в превод от италиански „мълния“).
Първите официални снимки на купето GranTurismo Folgore бяха публикувани от Maserati още през март, но те бяха доста тъмни, докато сега купето на ток се вижда далеч по-ясно. Корпусът на електрическия автомобил е покрит със стикери, които крият малки дизайнерски елементи, но цялостният стил и пропорции могат да бъдат оценени. Захранваното от батерии GranTurismo има класическите пропорции на моделите с ДВГ, като до голяма степен повтаря предишното поколение GranTurismo купе, спряно от производство през 2019 г.
Новото GranTurismo се предлага и в бензинови версии, но в Maserati залагат основно на рекламата Folgore, което ще излезе на пазара през 2023 г. Купето ще получи 3 електромотора със съвкупна мощност 1200 к.с., като декларираната от производителя максимална скорост ще бъде над 300 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за по-малко от 3 секунди. Благодарение на 800-волтовата електрическа архитектура Folgore може да разчита на бърза система за зареждане.
Купето GranTurismo и кабриолетът GranCabrio ще се произвеждат в завода на Fiat Mirafiori в Торино, докато в обновената фабрика на Maserati в Модена ще се сглобява флагмана на марката – суперколата със среден двигател MC20, който също ще има и електрически вариант Folgore.
Догодина ще се появи и версия на ток на средноразмерния кросоувър Grecale, такива ще има и при следващите поколения на флагманския седан Quattroporte и на големия SUV на марката - Levante.