Lamborghini Miura е автомобилът, който изстрелва компанията от Сант'Агата Болонезе към върха и се превръща в „майката“ на всички нейни модели. Спортната машина, проектирана от Марчело Гандини, обаче влиза в историята и с още нещо ново – термина „суперкола“. Той е измислен през 1966 г., за да опише нещо, което току-що е излязло и никога преди това не е виждано.
След Miura се раждат все повече суперколи – модели, които надхвърлят простата концепция за автомобила, превръщайки го в него повече. Кое обаче прави една кола „супер“? Отговорът може да изглежда много прост, но споровете между феновете продължават.
За да се опита да отговори на този фундаментален въпрос, автомобилният музей Одриан (Audrain Musesum) в Нюпорт (САЩ) организира изложба, наречена „Какво супер има в суперколите?“ Дали това е изящното им изпълнение, вечните форми, усъвършенстваната механика, авангардните технологии или невероятното им ускорение? А може би е нещо повече?
Американският музей се опитва да отговори, като проследява историята на суперавтомобилите, започвайки именно от Miura. В експозицията попадат общо 18 модела, които включват коли от различни времена, оборудвани с от атмосферен V12 двигател до задвижваща система с три електромотора. Всички те имат претенции да бъдат наречени „суперколи“.
Какво супер има в суперколите? (ГАЛЕРИЯ):
Заради числата, които го характеризират и заради огромната сума, вложена в проекта, Veyron лесно би могъл да се прмъкне в света на хиперколите. Те обаче имат (поне повечето от тях) имат някаква електрификация в задвижването, така че това е по-скоро суперкола, при това каква. Veyron е първият сериен модел с 1000 и повече конски сили, осигурявани от 8,0-литров W16. Това е първият шосеен автомобил, който развива над 400 км/ч – по-точно 408,47 км/ч, като държи рекорда от 2005 до 2007 г. Цената му също е забележителна – почти 1,6 млн. евро.