IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се промениха най-бързите седани на планетата за 2 десетилетия

Tesla Model S и Lucid Air се състезават с 20-годишно BMW M5 (ВИДЕО)

През 2000 г. BMW M5 (E39) беше най-бързият седан на планетата беше BMW M5, но с напредването на технологиите балансът на силите се измести в полза на електрическите превозни средства. Сега рекордите за скорост и ускорение се държат от Tesla Model S и неговите конкуренти като най-новият Lucid Air. На какво обаче са способни тези два седана на ток, когато се изправят лице в лице с модел от старата школа с бензинов турбо двигател?


състезание


Отговор на този въпрос се опита да даде екипът на Hagerty, който организира драг-състезание между трите автомобила. Най-слаб от тях, напълно естествено, е баварският модел, който беше представен през 1998 г. Под капака му е поставен атмосферен V8 с 400 к.с., който е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и достигане на максимална скорост от 300 км/ч при премахване на електронния ограничител.

През 2022 г. обаче тези цифри изглеждат скромни. Дори въртящият момент от 500 Нм на 20-годишно BMW бледнее в сравнение с електрическите превозни средства. Теглото от 1795 килограма също не дава предимство на M5.

Тримоторният Tesla Model S Plaid (2162 кг) и двумоторният Lucid Air Dream Edition (2375 килограма) са много по-тежки, но пък имат огромно предимство в мощността. В първия случай тя е 1020 к.с. и 1227 Нм, а във втория – 1111 к.с. и 1390 Нм. Самите числа не са толкова важни, тъй като трябва да бъдат приложени на писта.



В надпреварата на права линия дори предоставеното на M5 предимство да стартира при скорост 113 км/ч, докато съперниците му тръгват от място, не позволи на бавареца да спечели. Затова и бензиновият седан в крайна сметка беше изваден от борбата в последвалото ново състезание между двата електромобила.

Снимка и видео: Hagerty

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Колко са преработените ДВГ двувратки с над 1000 коня предполагам има сто-двеста преправени на незнайно каква цена а серийно са около 0 броя докато електромобилите с 1000 коня са хиляди
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно клипче бяхте пуснали тука преди 2 месеца, където на старт сложиха тая Тесла Плейд, срещу Ауди Р8 с 1600к.с., и Аудито такъв ластик направи на Теслата, че решиха на втория старт да сложат преднина от стотина метра на Теслата и Аудито пак победи. Всичко опира до конски сили а не до ДВГ или ел.двигател, още повече да съревноваваш автомобил с 22г. по-стар и близо 3 пъти по-малко конски сили и да правиш заключения колко по-бързи са електрическите коли от тези с ДВГ.
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е, че Тесла направи революция в автомобилната индустрия! Не съм им фен, не ми харесва това, че си като опитна мишка в клетка, т.е. се записва всичко в купето звук и картина и тези записи отиват някъде и никога нищо не знаеш за тях и поради тази причина никога няма да си взема Тесла докато не го променят, но по отношение цена и характеристики си номер едно. Такова чудовищно ускорение на подобна цена е революция наистина. Видеото го доказва какво може Тесла на пътя. Жестоко е!
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Що за глупост?!?!