IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дали барабанните спирачки са по-лоши от дисковите?

Вижте предимствата на тази технология, която мнозина считат за остаряла

Барабанните спирачки се считат за архаични: казват, че с появата на дисковите спирачки въпросът вече е решен и те ще останат в миналото. Дълго време някои от нискобюджетните марки се съпротивляваха с тази тенденция, а навремето имаше и коли, които дори имаха барабанни спирачки отпред. Днес можем да открием доста от евтините нови коли, които все още продължават да използват барабанните спирачки за задните колела.


спирачки


Защо спечелиха дисковите?

Защото спират по-добре: разликата в спирачния път е до 20%. Освен това те се охлаждат по-добре, защото не са вътре в барабана, а "на открито". Дисковите спирачки са способни да понасят по-голям натиск, докато барабанът при екстремни условия може просто да се спука от налягането отвътре. А със спирачен диск, компресиран от накладки, това по принцип е невъзможно.


спирачки


Производителността на дисковите спирачки практически не се влияе от субпродуктите от износването на накладките. А в барабанните могат да се натрупват вътре и да пречат на спирането. Равномерността на притискане на накладките към диска е по-висока, отколкото тази на челюстните към барабана, тъй като контактната площ е по-малка.

Но дали барабанните спирачки са по-лоши от дисковите?  Не точно.

Дотук изглежда, че всички предимства са на страната на дисковите спирачки - така че защо барабанните спирачки не напускат сцената? Отговорът е: Защото те имат своите предимства!


спирачки


Като за начало, това е солидния дизайн, доказан в продължение на десетилетия. Освен това ресурсът на барабанните спирачки е много по-висок от този на дисковите спирачки. Те издържат без смяна приблизително 100 000 км, докато дисковите спирачки могат да издържат средно 20 000-40 000 км .

Барабанните спирачки са защитени от външна мръсотия и вода. Площта на контакт на работните повърхности е по-голяма от тази на дисковите. И накрая, барабанните спирачки са структурно по-лесни за свързване с механичната ръчна спирачка. Ето защо и двата вида спирачки ще бъдат актуални още дълго време.

0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като каза за влаковете я кажи за някой, който е с барабана спирачка, че нещо не се сещам. Старите чешки електровози на експресните влакове се движеха със 140 км/ч по времето на соца и спираха с калотки. ЖП мрежата също го позволяваше. В момента влаковете никъде у нас не се движат с повече от 100 км/ч. Та това е положението за соца и сега. Всеки да си направи изводите.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    те затова ползват керамика и 10 бутални апарати по 10 к евро щото по гъзарско нали и тук товорим за автомобили не за влакове ако налазя някой сайт за жп мотриси и тролейбуси дали един коментар ще мине незабелязан
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Боян ( преди 2 години )
    Модерните влакове където развиват над 120-360км са с дискови спирачки и спирам да пиша до тук!!!
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вместо спирачки ползвайте газта. Ако ви притесняват завоите давайте повече газ и всичко се оправя. Както казваше легендарния Колин Макрий - "when in doubt, flat out ако трябва да го преведем на български е нещо като "когато се съмнявате, газ до ламарината".
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    карам спокойно не изключвам от скорост спазвам дистанция и много рядко се налага да ги ползвам, за сега (200хил.км) не се е налагала смяна. На 3-тата година смених спирачната течност и антифриза и тази година пак ще го направя
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Много майстори, мног ( преди 2 години )
    Силно ги разбирате нещата!!! Ама ги знаете щото бати ви слушал един как гледал един друг как разказвал, че май било така... Сега малко от живия живот, аз не знам някой да износва(сменя) накладки на по малко от 50 к км и диск на по малко от 120 к км това за предни. Задните вървят с около 30% повече!!! Запича и спича ***@ и спирачките на 30 годишните Опели и още по дърти соц автомобили които благополучно минават по 2856 км на година... Ама не всяка година ми само на високосна... През другите 2076
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    TSLA-чо, големи глупости дрънкаш моето мамино момченце. Ама много големи. Ти книжка имаш ли, кола караш ли, за да кажеш подобна простотия: Кола на задно или 4х4 може нито веднъж да не използва задните спирачки, освен за ръчна. Ако беше така моето момченце, знаеш ли какви щяха да станат дисковете след няколко месеца без да се ползват? Хайде сети се и после ела пак да ми ръсиш умнотии! А с водачите и спирачните цилиндри, знаеш ли какво става, ако не се движат и радвижват? И това не го знаеш!
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Барабанна спирачка не съм я обслужвал на по-малко от 200 000 км. Какви са тези 100 000 км не зная. Това е пълен абсурд освен, ако притежателя на колата не е някой състезател. Много важно преимущество на барабаните е това, че в лоши условия, кал, пясък и офроуд се представят отлично, докато там дисковите просто издишат, като се налепят с мръсотия. Ако повече катате на асфалт дискови, ако карате повече извън пътя барабанни. Неспоменат недостатък на барабаните е че са по-тежки от дисковите.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Моите дискови издържат по около 100к, при това карам по агресивно. Барабанните се остъкляват с времето и спиране по никакъв начин. Съвременните са с ел ръчни спирачки и там барабани не вървят
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #3 разсъждения по картинка. За кой вид реген говориш: lift off (при отпускане на газта) или brake regen (при натискане на спирачката)? Слаб реген при фауве не съм забелязал. И да има ограничение, е логично - това е кола на задно. Като дръпната ръчна ли искаш да стане? При старите Модел S клеясвяха задните спирачни апарати от неупотреба. Кола на задно или 4х4 може нито веднъж да не използва задните спирачки, освен за ръчна.