IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци подготвят електрическо суперкабрио

GAC Aion AS9 ще ускорява до 100 км/ч за едва 1,9 секунди

Китайският автомобилен производител GAC (Guangzhou Auto Corporation) ще пусне електрическа суперкола до края на тази година. Машината, която ще се предлага под марката Aion на холдинга, според създателите си ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 1,9 секунди.


GAC Aion AS9


Моделът, който според слуховете ще се нарича AS9, бе потвърден официално от президента на GAC Фенг Хингя, по време на обявяването на финансовите резултати на китайската група. Официалният тийзър на супермашината ни представя нисък и издължен силует, типичен за суперколите със средноразположен двигател, като линиите му напомнят донякъде за Ferrari SF90 Stradale.

Дизайнът на новата електрическа суперкола изглежда като еволюция на представената през 2020 година на автосалона в Пекин концепция GAC Enpulse (на долната снимка). Основната разлика, обаче, е, че новият супермодел ще бъде със свалящ се, а не прибиращ се в багажника, покрив. И явно под прицела на китайската машина е бъдещият Tesla Roadster.

Откритият електромобил ще се присъедини към гамата GAC Aion, която към момента се състои от три кросоувъра (Aion Y, Aion LX Plus, Aion V Plus) и два седана (Aion S / Aion S Plus). Все още нямаме информация за спецификациите на бъдещата суперкола, освен споменатото в началото впечатляващо ускорение.


GAC Enpulse


Към момента, най-мощното предложение на марката Aion е седанът LX Plus, който е с два електромотора, предлагащи комбинирана мощност от 734 конски сили. Електрическият кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди, но предполагаме, че инженерите ще успеят да свалят този показател при кабриолета, благодарение на по-ниско тегло и значително по-аеродинамичното купе.

По информация на изданието Car News China, суперколата на GAC ще струва около 1 милион юана или към 157 000 долара. Първите доставки се очакват в края на тази или началото на следващата година. Китайското предложение изглежда доста достъпно, на фона на електрически фурии от ранга на Rimac Nevera ($2.4 млн.) и Lotus Evija ($2.75 млн.), макар последните да са по-скоро хиперколи с лимитирано производство.

Но дори и директен конкурент като бъдещата Tesla Roadster е по-скъп - с цена около 200 000 долара. Основният въпрос, обаче, е дали някой би си купил китайска суперкола...

0 от 500