Основателят и ръководител на компанията Koenigsegg - Кристиан фон Кьонигсег, седна зад волана на суперхибрида Gemera, за да демонстрира звука на неговия 3-цилиндров битурбо двигател, оборудван със система Freevalve.

Този двигател няма разпределителни валове. Вместо това, всмукателните и изпускателните клапани се управляват от пневмохидроелектрически задвижващи механизми, които сами избират необходимия режим в зависимост от натоварването и много други променливи. При Gemera 2,0-литровият агрегат произвежда 608 конски сили и 600 Нм въртящ момент, а комбинираната мощност на двигателя с вътрешно горене и трите електромотора е 1723 к.с. и 3500 Nm.
Двигателят на Gemera се нарича Tiny Friendly Giant (TFG, малък дружелюбен гигант). Той е оборудван с индивидуална система за задвижване на клапаните Freevalve и два турбокомпресора, прикрепени съответно към първия и втория изпускателен клапан. При ниски натоварвания и скорости работи само единият, а при високи върви вторият. ДВГ може да работи с бензин, етанол и биогорива. Също така, благодарение на Freevalve, може да загрее всмукателния колектор преди стартиране в студено време.
Към всичко това трябва да добавим и нисък разход на гориво, който е с около 15-20% по-малък от този на съвременен турбомотор с 4 цилиндъра. Двигателят разполага и със система за деактивиране на цилиндрите в произволен ред и работа в един от четирите термодинамични цикъла, включително цикъл на Милър.
Такова сложно устройство изисква различен подход към настройката, така че за да бъде оптимизиран за различни условия и ситуации, е трябвало да бъде използвана платформата за изкуствен интелект, създадена от американската компания SparkCognition.

В допълнение към двигателя с вътрешно горене, Koenigsegg Gemera има три електрически мотора. Единият е монтиран на коляновия вал, а другите две, които разполагат с индивидуални едноскоростни трансмисии и собствен комплект съединители, са поставени отзад. Всеки от тях развива 507 к.с. и 1000 Нм, а третият електрически мотор, свързан с ДВГ, разполага с 405 к.с. и 500 Нм.
Освен това хиперколата с четири врати може да се похвали със система за векторизация на тягата на двете оси, завиващи задни колела и ускорение от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди. Максималната скорост на Gemera е 400 км/ч.
Снимки и видео: Koenigsegg


0