IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Чуйте как звучи 3-цилиндров турбомотор с 608 к.с.

Двигателят на Koenigsegg Gemera е част от сложна хибридна система (ВИДЕО)

Основателят и ръководител на компанията Koenigsegg - Кристиан фон Кьонигсег, седна зад волана на суперхибрида Gemera, за да демонстрира звука на неговия 3-цилиндров битурбо двигател, оборудван със система Freevalve.


Koenigsegg Gemera


Този двигател няма разпределителни валове. Вместо това, всмукателните и изпускателните клапани се управляват от пневмохидроелектрически задвижващи механизми, които сами избират необходимия режим в зависимост от натоварването и много други променливи. При Gemera 2,0-литровият агрегат произвежда 608 конски сили и 600 Нм въртящ момент, а комбинираната мощност на двигателя с вътрешно горене и трите електромотора е 1723 к.с. и 3500 Nm.

Двигателят на Gemera се нарича Tiny Friendly Giant (TFG, малък дружелюбен гигант). Той е оборудван с индивидуална система за задвижване на клапаните Freevalve и два турбокомпресора, прикрепени съответно към първия и втория изпускателен клапан. При ниски натоварвания и скорости работи само единият, а при високи върви вторият. ДВГ може да работи с бензин, етанол и биогорива. Също така, благодарение на Freevalve, може да загрее всмукателния колектор преди стартиране в студено време.



Към всичко това трябва да добавим и нисък разход на гориво, който е с около 15-20% по-малък от този на съвременен турбомотор с 4 цилиндъра. Двигателят разполага и със система за деактивиране на цилиндрите в произволен ред и работа в един от четирите термодинамични цикъла, включително цикъл на Милър.

Такова сложно устройство изисква различен подход към настройката, така че за да бъде оптимизиран за различни условия и ситуации, е трябвало да бъде използвана платформата за изкуствен интелект, създадена от американската компания SparkCognition.


Koenigsegg Gemera


В допълнение към двигателя с вътрешно горене, Koenigsegg Gemera има три електрически мотора. Единият е монтиран на коляновия вал, а другите две, които разполагат с индивидуални едноскоростни трансмисии и собствен комплект съединители, са поставени отзад. Всеки от тях развива 507 к.с. и 1000 Нм, а третият електрически мотор, свързан с ДВГ, разполага с 405 к.с. и 500 Нм.

Освен това хиперколата с четири врати може да се похвали със система за векторизация на тягата на двете оси, завиващи задни колела и ускорение от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди. Максималната скорост на Gemera е 400 км/ч.

Снимки и видео: Koenigsegg

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Едно време на трабнчетата като им сипехме керосин и изкарваха такъв звук
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За любопитните, GEMERA означава от Ge - дай, Mera - Повече. Дай повече. А модела АGERA означава Действa.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 3 години )
    КРАССАВЕЦ - ЖЕСТОКО ГОТИН КАР - ТРЕПАЧ и АБСОЛЮТНА КЛАССИКА са тия готини твърдо сварени ШВЕДИШ-ЯЙЧИЦА... Чисто+просто са: БЕЗ CON-CuRR-ENЦИЯ! Е, тя и цената им е бая солена, ама нали са затова са тук те - да бъдеш УНИКАЛЕН.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Селянин ( преди 3 години )
    Звучи ми като TDI-то на някой 19 годишен тунинг ентусиаст.
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    z8 ( преди 3 години )
    Дано да има повече такива визионери
  • #3
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 3 години )
    Ами свиквайте. Оттук нататък, когато някой говори за бърз супер автомобил, надали ще става въпрос за автомобил с ДВГ. Най-много този двигател да се използва за други функции, но не и за основно задвижване директно на гумите.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това дефакто си е електрическа кола със спомагателен три цилиндров ДВГ. Може би оптималния вариант за спортан автомобил. Искаш топ представяне на писта, жулиш с пълната мощност от 1723 к.с. и 3500 Nm на пистата, естествено тая мощ на електродвигателите ще стопи батерията след няколко обиколки агресивно шофиране, на пък разполагаш с ДВГ с 608к.с. и резервоар с гориво, който спокойно може да те прибере, даже позволява и спортно придвижване с тия коне.
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Владо ( преди 3 години )
    Koenigsegg е безспорният технологичен лидер при хиперавтомобилите.Надявам се да продължат с развитието си.Браво на шведите - сами си правят агрегати и възли, и се разработват конкретно за модела, а не правят ширпотреба.