Kia представи второто поколение Niro още през есента на миналата година, но даде технически данни, при това само за хибридната версия, едва в средата на този януари. Компактният кросоувър излиза на дневен ред отново, след като южнокорейският производител сега дава информация за плъг-ин хибридната и електрическата версия на модела, които скоро ще са по дилърствата.
Обновеният Kia Niro PHEV използва същия 1,6-литров бензинов агрегат като конвенционалната хибридна версия. И в двата случая 4-цилиндровият агрегат е стикован с нова 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която е олекотена с около 2,3 килограма с премахването на... задната предавка. Точно така - за движение на заден ход се използва електрическото задвижване.
Плъг-ин хибридът използва 62-киловатов електромотор (при HEV версията е 32 kW), като комбинираната мощност на системата е 180 к.с. И докато в предходната генерация батерията бе с капацитет от 8,9 kWh, то сега тя е малко по-солидна - 11,1 kWh. И позволява пробег само на електричество до 65 км според цикъла WLTP.
Акумулаторният блок е оптимизиран по отношение на ефективност в по-студено време, като разполага със специални керамични елементи с автоматично регулиране, позволяващи подобрен поток на топъл въздух при лошо време. И докато горепосоченият пробег на ток е подаден при оборудване на автомобила с 16-инчови колела, то при "обуването" с по-големи гуми, се очаква известен спад.
Що се отнася до електрическия Kia Niro EV, той е максимална мощност от 201 к.с. и добиван моментално пиков въртящ момент от 255 Нм. Комбинацията позволява на електромобила да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди и да развие максимална скорост от 167 км/ч. Енергията идва от акумулаторен блок с капацитет 64,8 киловатчаса.
Обявеният пробег с едно зареждане е до 463 км според WLTP, а при зареждане на бърза станция "пълненето" от 10 до 80% на батерията става за около 43 минути. В новото поколение собствениците ще могат да се възползват от двупосочно зареждане - автомобилът им да захранва електроуреди, но само за устройства с максимален капацитет до 3 kWh.
Новият Niro EV е станал малко по-практичен от предшественика си, като вече се зъползва и от преден баагажник с обем от 20 литра. Конвенционалният заден багажник също е подобрен, като предлага с 24 литра повече обем или общо 475. Което ни напомня, че при PHEV версията литрите са едва 348 (при 451 за обикновения хибрид).
За новото поколение Kia Niro си припомнете в галерията ни: