IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трябва ли да се смазват болтовете на колелата?

Отговорът е положителен, но има някои особености

Спорът дали да се смазват или не болтовете на колелата се води от доста време. Някои казват, че смазването отслабва монтажа. Други, че без смазване болтовете "залепват" и ръждясват. Ето как стоят нещата в действителност.


болтове


Автомобилистите в мненията за смазването на болтовете на колелата се разделят на два лагера. Някои са категорично против, защото не е безопасно. Други, напротив, гласуват за смазване, вярвайки, че това премахва някои от проблемите при демонтажа на колелото. Но какво да кажем на тези, които се чудят?

За начало си струва да се обърнете към основния източник - автомобилните производители. А те не препоръчват смазване на болтовете преди инсталиране на колелото, обяснявайки, че действително е по-лесно да затегнете смазания болт, но той може да се разхлаби от вибрации по време на движение и след това да очаквате проблеми.

На практика обаче несмазаните болтове често залепват и корозират, което значително усложнява живота на собствениците на автомобили, когато става въпрос за отстраняване или смяна на повредено колело. Мнозина, които са се сблъсквали с проблема със такъв болт, са наясно колко лесно е да се откъсне главата му и по този начин да се получи още по-голям проблем изневиделица, последван от ремонт в сервиз.

Но за шофьорите, които добавят малко смазка към болтовете, преди да монтират колелата, няма такива проблеми. И още повече, когато както самите крепежни елементи, така и джантите са конструирани така, че идеално да пасват заедно в контактните си зони.


болтове


Но как да играете на сигурно, за да не останете със счупена глава на болта при спешни случаи, но и да не загубите колелото в движение? Тук на помощ идва дългогодишният опит на огромен брой опитни автомобилисти, които казват, че нищо не пречи да добавите смазка към резбата на крепежния елемент, преди да го завинтите. Основното нещо, както се казва, е да не се прекалява.

Първо, трябва да изберете правилния лубрикант. За смазване на болтове на колелата най-оптималната смазка е на базата на мед, графит или молибденов дисулфид. И второ, трябва да се прилага в малко количество изключително и само върху резбата. И в никакъв случай греста не трябва да попада върху конусовидна секция на болта, с която се постига плътността и надеждността на закрепване на джантата към главината.

В заключение ще кажем, че в профилактични дози смазката за болтове за закрепване на колела не е вредна, а полезна. Ако се приложи правилно и закрепването е затегнато с необходимата сила, последващият демонтаж на колелото ще стане безпроблемен, а в процеса на движение, проблеми няма да възникнат.

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На първата ми кола и болтовете и централните отвори бяха здраво ръждясали и брах големи ядове. След това дълго време смазвах. Последните 4-5 сезона не съм смазвал и не виждам съществена разлика. Вярно че от 5 години съм на нова кола. Така че бих казал ако има признаци на ръжда или колата е доста стара - смазвайте. Иначе не е от значение
  • #1
    13 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Твърдо НЕ! За близо 30г зад волана, ръждясал или залепен болт съм нямал. При монтажи, изисквайте да ви стягат болтовете наръка.