Не всеки шофьор спазва правилата за управление на превозно средство. Освен това, мнозина просто не са чували за тях и вярват, че съвременните технологии са предназначени да работят при всякакви условия. Въпреки това, дори популярни и надеждни автомобили могат да се развалят във всеки един момент, ако водачите не спазват най-простите изисквания, които са посочени от производителя.
Най-голяма вреда на автомобила причиняват грешките, допуснати в първите минути след стартирането на двигателя. Някои от тях може да имат дори фатални последици за превозното средство и затова задължително трябва да бъдат избягвани от човека зад волана.
Грешки при потегляне, които убиват автомобила (ГАЛЕРИЯ):
Ако на ръчна скоростна кутия и роботизирани трансмисии при спирания е необходимо да се превключи на „неутрално“ N, то при автоматика това е забранено. Достатъчно е да задържите колата на място с натискате на педала на спирачката в режим D. Кутията е проектирана да стои по този начин десетки минути без да се повреди.
Маслото на хидротрансформатора абсорбира въртящия момент, предаван от двигателя към трансмисията, а излишната топлина се отстранява от охладителната система. Ако често премествате лоста на автоматичната скоростна кутия от D на N и обратно, тогава трансмисията използва сложни механизми за превключване на планетарни механизми с промяна в циркулацията на маслото.
Режимът N се използва в машината само за теглене на машината на ремарке на къси разстояния и при ниски скорости. Честото превключване на трансмисията в този режим по време на пътуване води до износване на действащите съединители. Следователно не можете да превключите кутията на N и при движение по инерция, както често правят шофьорите при автомобили с механични трансмисии. Такива манипулации водят до маслен глад и преждевременна повреда на корпуса на клапана и други части на трансмисията.